Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ferruccio Lamorghini, az olasz sportautógyártás ikonikus alakja pontosan 100 éve született, a márka pedig nem hagyhat egy ilyen különleges évfordulót szó nélkül. A Sant’Agata Bolognese-i illetőségű gyártó ezúttal egy Centenario elnevezésű különlegességgel kedveskedik a rajongóknak, természetesen a Genfi Autószalonon.

Keményebb lett a csúcsragadozó - galériaNem egy teljesen új modellről, hanem egy alaposan átalakított Aventador SV-ről van szó, amely a névadó, s egyben alapító Ferruccio Lamborghini előtt tiszteleg. A különkiadást teljes mértékben karbon elemek ölelik körül, aminek köszönhetően 1575 kg helyett 1520 kg-ot nyom a Centenario, 1,97 kg/lóerőre csökkentve az egy lóerőre jutó tömeg mértékét. Az alapok nem változtak, azonban az agresszívebb hatást keltő aerodinamikai csomag kifejezetten jól áll az autónak, miközben általa a tulajdonságai is pozitívan módosultak, hiszen a hátsó tengelyre jutó leszorító erő növekedett.

Az utaskabin sem maradt érintetlenül – a műszerfalon a legdominánsabb talán a 10,1 hüvelyk átmérőjű érintőképernyő, amelynek multimédiás rendszere immár az Apple CarPlay alkalmazását is támogatja. Továbbá tartalmaz beépített telemetriát, ami a versenypályás használat esetén lehet kiváltképp hasznos. Ugyancsak az ilyen jellegű alkalmazáskor jön jól a csomagtér, amelyben kifejezetten két bukósisak tárolására alkalmas helyet alakítottam ki a tervezők.

További különlegességnek számít az olasz szakemberek által kifejlesztett összkerékkormányzási rendszer, ráadásul a 6,5 literes lökettérfogatú szívó V12-esen is csiszolgattak kicsit, amely ennek köszönhetően immár 770 lóerő leadására képes, 2,8 szekundumos 0-100-as sprint mellett. Talán ennél is impresszívebb adat a 0-300 km/h-s gyorsulás ideje: a Centenario mindössze 23,5 másodperc alatt éri el a bűvös határt, míg csúcssebessége 350 km/h felett van. Fékezési képességei is figyelemre méltóak, hiszen 30 méter alatt lassul 0-ra 100-ról, míg 300 km/h-ról 290 méteres fékutat tud.

A Lamborghini a tervek szerint 40 példányos limitált gyártást tervez a jubileumi különkiadásból, amelyek fele kupéként, másik fele roadsterként kerül legyártásra – az áruk természetesen csillagászati, hiszen az adókat nem számítva is majd’ 600 millió forintos összegről van szó. Persze nem szükséges félni, garantáltan mind egy szálig gyorsan el fognak kelni...

Kommentek