Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Holnap ismét, immár 88. alkalommal gyűlnek össze az autóipar legnagyobb játékosai Svájcban, hogy megmutassák magukat és újdonságaikat. Utóbbiból ezúttal is szép számmal hoz majd 30 ország mintegy 200 kiállítója, így új modellek és tanulmányautók özönére számíthatunk az idei évben is. Hogy pontosan mire? Megmutatjuk!

A svájci seregszemle hagyományosan március első keddjén veszi kezdetét, amely az idei évben holnapra, azaz a 6-ára esik. Teljesen biztos ezúttal is: amikor megnyitnak a csarnokok, azt se tudjuk majd, hogy hova nézzünk a bőség zavarában – ugyanakkor idén lesz néhány maródi gyártó, mint például az Infiniti, az Opel vagy a DS. A rendezvény újdonságairól első kézből számolunk be az autóipar jövőjéről – mellé pedig az alábbiakban gyűjtjük össze, hogy mivel is találkozhat, aki ellátogat a 88. Genfi Autószalonra.

Igyekeztünk a teljesség igényével összeválogatni a legjelentősebb frissességeket, de nem egyszerű feladat rendszerezni az összes premiert, ráadásul most is folyamatosan érkeznek be az újabbnál újabb modellekről szóló hírek, így a listát folyamatosan bővítjük – érdemes lesz gyakran visszanézni.

Vágjunk bele: gyártóként csoportosítva nézzük, hogy mit tartogat nekünk a Genfi Autószalon!

Alfa Romeo: Az olaszok már túl vannak a nagy megújulás első komoly kihívásán, hiszen bemutatták már a Giuliát és a Stelviót is, de az eladások tekintetében egyelőre még mindig nem kerültek egyenesbe a gyáriak. Újdonsággal ezúttal nem is készülnek, csupán a két előbb említett modell Nürburgring különkiadását, illetve a 4C Competizione és Italia limitált szériáját viszik el Svájcba.

Alpina: A márkánál hagyományosan nem szerénykednek a lóerőkkel, és a luxus hangulatot sem fogják vissza. Ezúttal a vadonatúj X3-ast vették kezelésbe, hogy XD3 néven, négy turbóval és közel 390 lóerővel szálljanak harcba, de ott lesz a standjukon a D5 S is.

Alpine: A Renault jóvoltából még tavaly újabb taggal bővült az A-betűs autómárkák listája. A francia Alpine márka újraélesztésének eredménye egy elérhetőbb árú sportkupé lett, ezúttal pedig azt mutatják meg a franciák, hogy milyen felszereltségi szintek közül választhatnak majd a vásárlók – ott lesz a Pure és a Légende verzió is Genfben.

Aston Martin: A vadonatúj Vantage ugyan már tavaly novemberben bemutatkozott, azonban az angolok szeretnék az európai premiert is méltó módon megünnepelni, így a középpontban biztosan kisebbik kupéjuk lesz majd, de a standjukon más modellekkel is találkozhatunk, mint például a Valkyrie versenypályás változata, de a DB11 Volante sem szerepelt még ekkora európai eseményen.

Audi: Az utóbbi időben az Audi nagyon belehúzott, így nem csoda, hogy a Genfi Autószalonra is készültek nagy premierrel. A középpontban a vadonatúj A6 lesz, de az A7 is az újdonságok közé tartozik majd, és ezek mellett természetesen minden más modelljük is ott lesz a svájci seregszemlén. A négykarikások némi meglepetésre a nyáron bemutatkozó elektromos crossoverüket is elviszik Genfbe, igaz alaposan felmaticázva, és egyelőre koncepció státuszban, e-tron néven.

Bentley: Az angol márka sejtelmesen csak annyit mondott, hogy meglepetéssel készülnek a Genfi Autószalonra, ami a Bentayga már beígért konnektoros hibrid változatán át egy igazi luxuskabrión keresztül egy vérbeli sportautó is lehet, de ez csak holnap derül majd ki. Mindenesetre a Bentayga V8 biztosan ott lesz Svájcban.

BMW: A bajorok az X4 képében egy teljesen új modellt biztosan elhoznak Genfbe, és bár nincs megerősítve, a 8-as sorozat bemutatkozása sem kizárt. Ha utóbbit mégsem láthatnánk, a frissített 2-es Active és Gran Tourer és az M8 Gran Coupé koncepció biztosan ott lesz a BMW standján, ahogyan az M4 Cabrio Edition 30 Jahre és az M2 Edition Black Shadow is.

Bugatti: A Koenigsegg alaposan odapörkölt tavaly a Bugattinak, noha a gyáriak még meg sem próbálkoztak a Chiron rekorddöntésével, úgy tűnik, nem bízzák majd a véletlenre, és a Genfi Autószalonon bemutatnak egy még vadabb változatot, a Chiron Sport képében.

Citroën: A francia márka a saját kategóriájában legendásnak számító Berlingo utódjával lepi meg rajongóit a Genfi Autószalonon, és természetesen a már korábban bemutatott, frissített C4 Cactus is ott lesz majd a gyáriak standján, a többi jelenlegi modelljük oldalán.

Cupra (Seat): A spanyolok sportos almárkája nem bízta a véletlenre a debütálását, hiszen sorozatgyártású modellként ott lesz majd a standjukon a 300 lóerős Ateca, míg (egyelőre) koncepcióként az Ibiza is megjelenik majd. Emellett két versenyautójuk is van már: a Leon túraautó változata megkapta a Cupra emblémát, míg az e-Racer egy tisztán elektromos tanulmányként kíván hódítani.

Dacia: A nagy premiert már tavaly letudta a Dacia a vadonatúj Duster bemutatójával, így a Genfi Autószalonon jó eséllyel ennek a babérjait igyekeznek majd tovább aratni, de nem lepődnénk meg, ha egy különleges kiadással azért készülnének a szalonra – legyen szó bármelyik modelljükről.

Ferrari: Magyar olvasatban humoros névvel mutatkozott be a 488 Pista, ám a Ferrari korántsem viccel a turbós V8-assal szerelt középmotorossal, amivel minden konkurensüknek oda szeretnének pörkölni – először Genfben láthatja majd ezt a modellt élőben a nagyközönség.

Fiat: Az olaszok nem készülnek nagy premierrel, így a legnagyobb újdonságot a 124 Spider S-Design változata jelentheti majd, és ugyanezen a néven az 500X és a Tipo is gazdagodik egy felszereltséggel. Persze az utolsó pillanatban még meglephetnek majd minket a gyáriak, de erre viszonylag kevés esély mutatkozik – legfeljebb egy limitált kiadás jelenthet majd újdonságot. Az Abarth vonalat a szénszálas keménytetővel érkező 124 GT erősíti majd.

Ford: Az amerikai gyártó az Edge és a Ka+ frissített változatait biztosan kiállítja majd Svájcban – utóbbi Active változattal is bővült. Ezeken kívül más premiert hivatalosan nem jelentettek be a gyáriak, de nagy örömünkre a Mustang erősebb, egyedibb Bullit verzióját is elhozzák Európába az amerikaiak.

Honda: A Honda tavaly alaposan belehúzott, így nem csoda, hogy idénre azért valamelyest alábbhagyott a lendület, ugyanakkor a vadonatúj CR-V így is nagy lépés a japánoktól. A családi SUV-ot természetesen elviszik Svájcba a gyáriak, és a hibrid kivitel is látható lesz majd a standjukon.

Hyundai: A koreai márka számára nagyon fontos lesz a Genfi Autószalon, ugyanis a vadonatúj Santa Fe mellett a piacot megreformálni vágyó Kona Electric is látható lesz Svájcban. Míg előbbi hatalmas fejlődésen ment keresztül, ezzel ismét bizonyítva, hogy a koreaiak elképesztően keményen dolgoznak, utóbbi kecsegtető hatótávval, mutatós megjelenéssel és izmos hajtáslánccal kíván csábítani.

Jaguar: Az angolok elektromos forradalomra készülnek Genfben, ugyanis élőben is bemutatják a vadonatúj I-Pace-t, ami első teljesen elektromos modelljükként rögtön a piac egyik legfejlettebb tagjává lép elő – nagy hatótáv, erős hajtáslánc, divatos megjelenés és praktikus megoldások. A fő attrakció ugyan az elektromos újdonság lesz, de az F-Type SVR is kap egy Graphic névre hallgató csomagot, ami azonban csak a külsőre lesz hatással.

Jeep: Az amerikaiak nagy újdonsága a Wrangler és a frissített Cherokee lesz, de végre Európába is elhozzák a 717 lóerős Grand Cherokee Trackhawkot is, úgyhogy lesz mit nézni a standjukon.

Kia: A Kia legalább akkora lendülettel vetette bele magát a Genfi Autószalon előkészületeibe, mint testvérmárkája, hiszen bár teljesen más kategóriákban, de hasonlóan fontos újdonságokkal készült. Elsősorban természetesen a vadonatúj Ceed és Ceed Sportswagon premierjére gondolunk, de az Optimát is frissítették, illetve a Rio is megkapta a GT Line csomagot.

Koenigsegg: A svéd márka újdonsággal nem készül, de két különleges Regerát, és egy CCX-et is kiállítanak majd – utóbbi 2006-ban készült, és talán a márka első igazán híres modellje volt.

Lamborghini: Az olasz márka tavaly mutatta be az Urust, így egy ideig ilyen teljesen új modellel nem fogunk találkozni a Lamborghini standján, de ez nem jelenti azt, hogy ne ünnepelnének így is premiert Svájcban a gyáriak. A Huracán Performante nyitott tetejű változata mellett a valaha volt leggyorsabb Aventador is bemutatkozik majd – utóbbi egyébként az SVJ utónevet nevet viseli.

Land Rover: A Land Rover standján a frissített Range Rover család lehet a legvonzóbb a látogatók számára, de az egyedi négykerekűekkel foglalkozó SVO is készül újdonsággal, méghozzá a Range Rover SV Coupé képében. A különlegesség erősen limitált példányszámban lesz elérhető, és az eredeti, 1970-ben leleplezett modellnek kíván emléket állítani, ami akkor háromajtósként mutatkozott be – az újdonságon is csupán három ajtót találunk majd.

Lexus: A Lexus számára is nagy nap lesz a holnapi, hiszen végre teljes valójában leleplezik a vadonatúj UX-et, amely a prémium kompakt crossoverek mezőnyében kíván harcba szállni – természetesen a gyáriaktól megszokott módon hibrid hajtáslánccal is. Az UX mellett az RC F Sport Black limitált széria jelenthet még újdonságot.

Maserati: A Maserati természetesen ott lesz Genfben, de a nehéz helyzetbe sodródott márka nem készül nagy újdonsággal – legalábbis eddig nem jelentették be, de érhetnek minket kellemes meglepetések, például a Levante GTS változatának képében.

Mazda: A japán márka az új generációs SKYACTIV-X motorcsaládját népszerűsíti majd Genfben, de emellett is lesznek izgalmak a standjukon, hiszen elhozzák Európába is az ismét frissített Mazda6-ot, a következő 3-ast előrevetítő Kai koncepciót, és egyes hírek szerint az MX-5 is frissülhet – akár egy izmosabb erőforrással.

McLaren: Az angolok a valaha volt leggyorsabb utcán is használható „versenyautójuk”, a Sennát mutatják majd meg a nagyközönségnek Genfben, és rögtön ott lesz a karbon csomagos változat is a svájci seregszemlén – azt hiszem ennél több indok nem is kell, hogy mindenki ott akarjon lenni az angolok standjánál.

Mercedes-Benz: Mindközül talán a Mercedes szolgál majd a legtöbb újdonsággal a Genfi Autószalonon. Teljesen új modellként ott lesz a négyajtós AMG GT és az elektromos almárkájuk első tagja, az EQC is, de az A-osztályt, a CLS-t és a G-osztályt (beleértve a G 63-at) sem láthatta még az európai közönség. Frissítésekből sem lesz hiány: ott lesz a Maybach S-osztály és a ráncfelvarrott C-osztály is – utóbbi a gyengébbik AMG változatban is. Itt még mindig nem álltak le a németek, ugyanis új konnektoros hibridekkel is készültek, méghozzá dízelmotorral párosítva az elektromotort.

MINI: A MINI számára egyértelműen a frissített háromajtós és kabrió modellek jelentik majd a fő attrakciót, és nem is hallani róla, hogy más újdonsággal készülnének a gyáriak.

Mitsubishi: A Mitsubishi tavaly az új Eclipse Cross-szal igyekezett új időszámításba kezdeni, de idénre csak az Outalnder PHEV újabb frissítése maradt – igaz, ezúttal a hajtáslánchoz is hozzányúltak a gyáriak.

Morgan: A Morgan a Plus 8 különleges, 50. évfordulós különkiadásával készül.

Nissan: A japánok számára továbbra is a Leaf jelenti az újdonságot, de az IMx tanulmány is ki lesz állítva Genfben, és könnyen lehet, hogy az utolsó pillanatban azért mégis bejelentenek valamilyen meglepetést a gyáriak – holnap kiderül.

Pagani: A Pagani a rekordot jelentő 2017-es évet szeretné megünnepelni Genfben, aminek örömére egy teljesen egyedi Zonda HP Barchetta és egy Huayra Roadster lesz látható a standjukon.

Peugeot: Tavaly még csak az új generációs 508-as formáit előrevetítő Instinct tanulmányt mutatták meg nekünk Sávjcban a franciák, azonban idén már a kész középkategóriást hozzák el nekünk, ami bevállalós formákkal és minőségi megoldásokkal kíván kategóriájának élére ugrani. Az 508 mellett az új nevet kapó dobozosuk, a Rifter is ott lesz, ráadásul az összkerékhajtás megjelenését rögtön egy koncepcióval ünnepli a 4X4 képében.

Polestar: A Polestar számára nagy alkalom lesz az idei Genfi Autószalon, hiszen a tavaly a Volvótól különvált márka először állít ki a legendás svájci seregszemlén. Természetesen a Polestar 1 lesz a fő attrakció, és bár szinte nulla rá az esély, azért még reménykedünk benne, hogy valamivel meglepnek minket a gyáriak.

Porsche: A német márka elhozza nekünk az utolsó mohikánt, ugyanis Genfben leplezik le a GT3 RS frissített változatát, mely talán utoljára kapott szívómotort a márka történetében. A Porsche egy meglepetés koncepcióval is készült, a Mission E Cross Turismo képében, ami igencsak közel áll már a sorzatgyártáshoz. Azért a 911 Carrera T és az új Cayenne Turbo sem elhanyagolható a gyáriak standjáról.

Renault: A Renault a Zoe frissítését leszámítva nem igazán tud majd újdonsággal szolgálni a Genfi Autószalonon, hacsak nem lepnek meg minket.

Rimac: A horvát manufaktúra hat év után jelentkezik ismét egy elektromos újdonsággal, méghozzá a C_Two képében, amely még elődjének elképesztő képességeit is képes lesz felülmúlni.

Rolls-Royce: Az angol luxusmárka már nagyon készül a Cullinan bemutatójára, de ez még nem a Genfi Autószalonon történik majd meg, ellenben a limitált kiadású Silver Ghost biztosan látható lesz a standjukon.

Seat: Noha a Cupra képében (amit feljebb már külön kitárgyaltunk) sok újdonságot mutatnak be a spanyolok, nem kizárt, hogy hétszemélyes SUV-juk, a Tarraco is leleplezésre kerül majd Svájcban, de ez egyelőre nem hivatalos, így csak holnap derül ki. A Leon Cupra R ST azonban biztosan ott lesz, egyelőre megőrizve a Seat emblémát.

Škoda: A csehek teljesen új modellel nem készülnek, de újdonságból így sem lesz hiány. Jön a frissített Fabia, a Kodiaq L&K és az Octavia RS is alapból 245 lóerőre erősödik a Challenge Plus csomaggal karöltve. Ez még nem minden, hiszen a modellek kínálatában néhány új extra is megjelenik, de a Superb még egy új erőforrást is kap. A középpontban mégis a Vision X tanulmány lehet majd, ami a Seat Arona és a szintén érkező Volkswagen T-Cross testvéreként száll majd harcba a kis crossoverek között.

SsangYong: A SsangYong az új Rextonnal nemrég bizonyította, hogy nagyot ugrott előre minden tekintetben, és az akár hétüléses SUV alapjaira épülő – és egyébként formák tekintetében is hasonló – Genfben bemutatkozó Musso a pickup kategóriában is szeretne majd berobbanni.

Subaru: A Subaru újdonsággal nem készül Genfre, de az aktuális modellpalettáját természetesen elviszi a kiállításra.

Suzuki: A Suzuki egyelőre nem jelentett be újdonságot a Genfi Autószalonra, csupán a Swift Sport és néhány egyedi felszereltség hozhat újat a japánok standjára, ugyanakkor a Vitara frissítése hamarosan aktuális lesz, és bár szinte semmi esélye annak, hogy ez Svájcban megtörténik, azért ne zárjunk ki semmit.

Toyota: A Toyota is nagy tűzijátékra készül a Genfi Autószalonon, hiszen bemutatják az új Aurist, ami fontos modell a márka számára. Ha mindez még nem lenne elég – még ha valószínűleg ezúttal sem sorozatgyártású változatban, hanem versenyautóként –, a Supra név is visszatér végre a japánok standjára. Ezek mellett a frissített Aygo már nem is tűnik annyira fontosnak, pedig a városi mini is jó formában van.

Volkswagen: Némileg meglepő módon a németek csupán egy izgalmas tanulmányt jelentettek be eddig a Genfi Autószalonra, és bár az elektromos, önvezető I.D. Vizzion nagyon izgalmasnak ígérkezik, kissé furcsálljuk, hogy a világ egyik vezető márkája nem készült semmivel a svájci seregszemlére – persze könnyen lehet, hogy csak altattak, és végül mégis meglepnek majd minket.

Volvo: A svéd márka folytatja megújulását, és ezúttal a V60 új generációját mutatják meg nekünk, ami rögtön kétféle konnektoros hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz majd. A prémium középkategóriás kombi mellett az XC40-ben a márka első háromhengeres erőforrása is bemutatkozik, és a kompakt crossoverhez is ígérkezik egy hibridrendszer.

Ezzel még mindig nem teljes a Genfi Autószalon kínálata, hiszen rengeteg tuningcég is rendszeresen képviselteti magát a svájci seregszemlén, sokszor látványos megoldásokról, de olykor nevetséges és ízléstelen megoldásokról gondoskodva. Emellett pedig ott jelentik be az Év Autóját. Az Autó Pulton ezt a címet a BMW 6-os GT nyerte el. Kíváncsian várjuk, hogy a nemzetközi zsűri hogyan ítél.

Kommentek