2018. Április 26., Csütörtök

Frissitve:06:32:31

Kifinomultságból repeta - frissült az Infiniti Q50

Nyomtatás

A középkategóriás prémiumok versenyébe egyre jobban szeretne beleszólni az Infiniti - a Q50 remek alapot szolgáltatott a Nissan prémium márkájának ahhoz, hogy végre egy kis szín is beszivároghasson a klasszikus német triumvirátus versengésébe. A japánok modellje ráadásul ezúttal frissített műszaki tartalommal és felvarrott ráncokkal veszi fel a kesztyűt.

A Genfi Autószalonon tehát lehullott a lepel a Q50 megfiatalított verziójáról, amely még 2014-ben a G37 helyébe lépve vetette meg lábát a prémium középkategóriások között. A frissítésig eltelt 3 év alatt összesen 210.000 példány talált gazdára, ami abszolút jó szereplés az Infinititől, s az új modellekkel megindított offenzívával még jobban borsot törhetnek a japánok a rivális luxusmárkák orra alá.

A kozmetikai változtatások nem olyan mélyek, mindösszesen a hűtőmaszkot, a lámpákat, fényszórókat és néhány apróságot módosítottak a szakemberek, valamint a sportosabb csomag lökhárítói kerültek átrajzolásra.Ennél többre talán nem is volt szükség, hiszen a Q50 vonalai még mindig frissnek és izgalmasnak érződnek, csöppet sem szürkült bele a mezőnybe a 3 év alatt az autó.

Az utastérben már több újdonsággal szembesülünk: a vásárlók még finomabb, még magasabb minőséget képviselő anyagokkal találkozhatnak odabenn, mi több, a stíluselemek hasonlítanak a Q60 kupéban látottakhoz.

Új a kormánykerék, a váltókar, illetve az üléseken is változtattak a japánok és természetesen a technikai csemegék sem maradhattak el. Az Infiniti InTouch névre hallgató központi rendszere továbbra is két érintőkijelzővel igyekszik kiszolgálni az odabenn ülőket, a megfelelő minőségű hangzást pedig 16 hangszórós Bose prémium hifi hivatott biztosítani.

Természetesen nem csupán a kényelmi funkciók tekintetében történt frissítés, hanem az asszisztens rendszerekből is a legújabbakat szuszakolták a japánok a Q50 lemezei alá. A ProPilot Assist csomag ennek megfelelően minden lényeges elemet tartalmaz, a teljes mértékben elektromos kormányzás pedig alapot nyújt a gyártónak a későbbiekben implementálható autonóm vezetési funkciók implementálásához.

A frissítés során az Infiniti átdolgozta a felszereltségi szinteket, amelyek természetesen a piacok függvényében változnak, azonban az alapvető elemeket, valamint hajtásláncokat illetően következetesek. Az alapot benzines szempontból továbbra is a kétliteres turbómotor adja 211 lóerővel, míg dízelfronton a 170 lovas 2,1 literes egység áll rendelkezésre.

A kínálatból természetesen az általunk is tesztelt hibrid verzió sem marad ki, amelyet a 306 lóerős 3,5 literes V6-os, valamint elektromos társa (67 LE) alkot. A csúcsot a Red Sport elnevezésű verzió jelenti, háromliteres, ikerturbós V6-ossal, illetve annak 405 lóerejével, meglehetősen ígéretes kompozíciót alkotva.

Mindemellé a vevők adaptív, aktív lengéscsillapítást is választhatnak, s az alapvetően hátsókerékmeghajtású kialakítás mellett az összkerékhajtás is elérhető lesz a korábbiakhoz hasonlóan. A svájci seregszemlét követően szép lassan beindulhatnak a megrendelések, az első frissített példányok pedig már az év második felében leszállításra kerülnek.




Share/Save/Bookmark