Nyitva az állatkert kapuja - inkább kávét főz a célt tévesztett Fiat 500L

Nyomtatás

Minden nap egy újabb meglepetés, hiszen Beethoven, Michael Jackson, vagy éppen Whitney Houston halálával már annak is örülünk, hogy a karaokee bárból szabadult, tanulatlan csillagokra SMS-sel szavazhatunk, a média által elhanyagolt, ám igazi művésznek számító Baráti Kristóf nevével meg majd egy autós szaklap hasábjairól értesülünk.

Mit nekünk Csontváry, Michelangelo, és minden reneszánsz zseni aprólékos ecsetvonása, ha a Nemzeti Galéria legfelső emeletén már egy göngyöleg toalettpapír és egy vödör festékkel leöntött fehér lepedő is helyet talál magának, de nyugodtan elszaladhatunk a Firenzei Dóm, a Szent Péter Bazilika, a Szent Vitus Székesegyház, és az Akropolisz mellett is, hiszen a kortárs építészet nagyjai már egy égig érő üvegfalloszért is szép díjakat söpörnek be.

Persze nem mehetünk el szó nélkül kedvenc témánk, az autók mellett sem, hogy aztán a vezetés élményének élő műszaki zseni, Ferdinand Porsche, és az örökké szenvedélyes Enzo Ferrari foroghasson a sírjában, midőn hagyatékukból puhány luxusterméket varázsol a pénz utáni örök hajsza. Így múlik el a világ dicsősége, hogy évszázadok művészetét, és technikai örökségét egy olyan szintre alacsonyíthassuk le, amit már csak az eseményeket tátott szájjal bámuló, már-már agyhalottá váló fogyasztói társadalom értékelhet.

Nem csalás, nem ámítás, Hello Kitty repülőgépeken és autókon való debütálása után újabb örömhírünk van, hiszen az ipar összefonódó szálai és érthetetlen szövetségei kreáltak nekünk egy olyan autót, amiben potom 70.000 forint fejében egy kávéfőző is lehet. A zseniális ötlet a Fiat és a Lavazza együttműködésének köszönhető, melynek keretein belül a Punto alapjaira épülő, ám marketinges megfontolások alapján 500L-nek nevezett újdonságba vízforralót, pohártartót, és ki tudja, még mit ültetnek a szakemberek, így terelve el a figyelmünket arról, hogy a legendás típusról elnevezett, felfújt tucatterméknek gyakorlatilag már semmi köze a hagyományokhoz.

Az életben gyakran megesik, hogy szeretett nejünk út közben hirtelen kávét inna. Aggodalomra persze semmi ok, hiszen alig 70.000 forint fejében segít a hős Lavazza. 

Ezek után persze ki is foglalkozna műszaki tartalommal, összeszerelési- és anyag minőséggel, fogyasztással, hatékonysággal, teljesítménnyel, biztonsággal, társadalmi felelősségvállalással? Emberek, ez a csoda még kávét is főz!! Ezek után persze már fogalmunk sincs, miként lehetne sekélyesebb módon értéket adni egy frissen debütáló terméknek, s én személy szerint még boldog is vagyok, hogy a Fiat nem egy fehérneműgyártóval lépett szövetségre, hogy végül finom csipkével boríthassa a kormánykereket, fűzővel helyettesítse a behúzókat, vagy éppen harisnyával húzza az üléseket.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark