2016. Október 1., Szombat

Frissitve:01:47:42

Super Bowl: a legjobb autós reklámok

Nyomtatás

Az autós reklámorgiát szokás szerint idén is az amerikai futball szuperkupa döntőjének szüneteiben élhettük át először. A gyártók körében manapság már hagyomány, hogy a Super Bowl közben durrantják el az azévre szánt első petárdákat. Az 50. alkalommal, 2016-ban sem volt ez másképp, az alapszakaszt majd’ hibátlanul teljesítő Carolina Panthers és az ugyancsak remek szezont maga mögött tudó Denver Broncos összecsapása mellett a pihenők alkalmával felbukkantak a legnagyobb márkák videói.

A két csapat magyar idő szerint vasárnap hajnalban remek, látványos és fordulatos csatát vívott, noha a pontzápor ezúttal elmaradt és a támadó sorok, valamint az irányítók helyett inkább a védelem remekelt mindkét oldalon. A második bajnoki gyűrűjére pályázó Payton Manning megfáradtan lépett pályára és harmatos játékot mutatott be, míg Cam Newton, a futásaival meglepetést okozó irányító ugyancsak peches játéknapot könyvelhetett el végül. A védelmek közül a Broncos sora és elit osztaga bizonyult a hatékonyabbnak, így összességében egy offenzív touchdown mellett 24-10-es állás mellett ők vihették haza a kupát.

A San Francisco 49ers stadionjában, illetve a televíziók előtt szurkolók a fordulatos csata mellett egy közepes half time showt láthattak a Coldplay, Beyonce és Bruno Mars tálalásában, továbbá a tévénézők számára nem maradtak el a méregdrága áron mért reklámszüneteket kitöltő kisfilmek sem. Ezek egy részét az autós hirdetések fedik le, amelyek minden évben, így idén is inkább az ötletes, humoros szituációkra építkeznek.

Elsőként rögtön a MINI mutatkozik be, valamelyest a sztereotípiák ellen fellépve - nem érdekes minek hívjuk, csajos autó, kisautó vagy épp a melegek választása, a MINI mindig is hamisítatlan, eredeti termékeket szán azoknak, akik az igényes választást keresik, természetesen a gyártó egyedi stílusával karöltve.

Ráadásul emblematikus figurák is megjelennek a fél- vagy épp egyperces alkotásokban. A KIA például Christopher Walkent választott reklámarcnak, akik a márka, pontosabban az új Optima egyediségét próbálja meg szemléletesen, s természetesen humorral alaposan átitatva prezentálni az unalmasnak ható bézs zoknis fazonnak.

Ha már Korea, akkor az anyamárka Hyundairól is említést kell tennünk. A prémiumok babérjai törő Genesis szedán az autókövető funkcióval és egy humoros, ámde klasszikus aggódó apa jelenettel kedveskedik. Ugyanezt a funkciót kicsi komolyabb formában, egy erdei üldözéssel is bemutatja a gyártó - csupa csemege.

Igazi amerikai márkaként a Jeep sem maradhatott ki a buliból, természetesen az elpusztíthatatlan 4x4-es terepjárókra fókuszálva. A lényeg egyzszerű, akit a hétköznapokon is kalandvágy hajt, az megtaláltja a társát egy mindenre kapható, bármilyen helyzetből kievickélő Jeep modell formájában. Mi tagadás, vélhetően ez így is van.

A Jeep rögtön két reklámmal készült, s míg az első inkább a lazaságával vonzó, a második kicsit komolyabb húrokat pendít meg. Az amerikaiak nemzeti öntudata messzeföldön híres, a patriotizmus a tengerentúlon sokkalta jellemzőbb mint az öreg kontinensen. A 4x4-es terepjárók atyja ebben a képsorban a Jeepet olyan amerikai ikonok közé emeli, mint a háborús veteránok vagy épp az űrhajózás pionírjei.

A japánok is képviseltették magukat a játék szüneteiben. A Honda például a köteleő állatos vonalon indult el, s birkás pickupos jelenteivel próbál a cukiságfaktorra alapozni,miközben a testvérmárka Acura az új hibrid sportautó, az NSX bemutatásával hívja fel magára a figyelmet.

A Toyota ugyancsak a kötelezőt hozza az Amerikában méltán népszerű hibrid, az új generációs Prius felvillantásával. Vérbeli bankrablós sztori autós üldözéssel és hibrid trükközéssel, kár volna kihagyni.

A végére ezúttal a németek maradtak, akik mindösszesen egy reklámmal neveztek be a legnézetteb sporteseményre. A Volkswagen érthető okokból kifolyólag a színfalak mögött maradt, azonban az Audi hangulatos, ütős kisfilmmel alkot emlékezeteset. A négykarikások is az űrhajózást vitték bele történetbe, nem is akárhogyan.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark