2018. Június 20., Szerda

Frissitve:03:37:41

Új Nordschleife körrekord – tudósítás a helyszínről

Nyomtatás

Emlékeznek még németországi túránkra az Opel Insignia OPC-vel? Az egyik állomás a legendás Nürburgring Nordschleife volt, amelyről a jövő héten beszámolunk. Tervünk szerint egy kört megtettünk volna a zöld pokol névvel okkal illetett 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon, azonban több dolog közbeszólt. Többek között a képen látható Dodge Viper SRT10 ACR, amely épp aznap futotta meg a szériagyártású autók leggyorsabb körét.

Így történhetett az, hogy az Autó Pult jelen volt, amikor a vipera kiragadta a képzeletbeli trófeát a Lexus LFA Nürburgring Edition kezéből, hogy végül annak idejére mintegy 1,5 másodpercet verve 7:12,13 szekundum alatt tegyen meg egy kört.

Ez kereken 10 másodperces javulást jelent a modell 2008-as teljesítményéhez képest – ebből is látszik, hogy messzemenő következtetéseket mennyire nem érdemes levonni pusztán a különleges időjárási viszonyokkal megáldott pályán megtett köridő alapján. Hiszen épp 10-15 másodpercnyi idő az, amit még a száraz viszonyok különbsége és a pilóta teljesítményében való ingadozás kiadhat.
Egyébként a rekorddöntéshez a 8,4 literes V10-es 608 lóereje és a 758 Nm nyomaték mellett leginkább a gumiabroncsok járulnak hozzá – egy-egy utcai sportabroncs teljesítménye között kialakítástól függően szintén 10 másodperc könnyen elbújik.

És hogy a helyszínről nézve milyen érzés ezt megtapasztalni? Nos, talán a brutális szó közelíti meg leginkább. A Döttinger Höhe egyenesében szemlélve a történéseket ugyanis először csak egy apró közeledő pontot láttunk, amely aztán hirtelen bőven 280 km/h feletti tempóval, ötödikben elzúgott mellettünk, mély, ámde a V10-es motorokra jellemző sikítást is magában foglaló hangorkánt hátrahagyva.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark