800 km teljes terheléssel – megérkezett a Tesla kamionja

Nyomtatás

A Tesla nem csak az új Roadsterrel fojtotta bele a szót a közönségbe a tegnap esti bemutatón, ugyanis az amerikai márka végre leleplezte régóta várt kamionját is, am szerintük forradalmasíthatja a kategóriát – ha mindaz valóban igaz lesz róla, amit állítanak, akkor könnyen lehet, hogy tényleg igazuk van.

Az újdonság első ránézésre olyan, mintha egy fantasztikus filmből került volna elő: letisztult formák, áramvonalas megoldások jellemzik. A Tesla kamionja a gyáriak elmondása szerint olyannyira áramvonalasra sikerült, hogy 0,36-os légellenállási együtthatója alacsonyabb, mint egy Bugatti Chironé, amely 0,38-as értéket tud felmutatni. Azt nem árulták el, hogy pontosan mekkora akkumulátorcsomagot kapott a kamion, de azt igen, hogy a kiváló légellenállási együtthatónak köszönhetően akár 800 kilométer megtételére is képes egyetlen feltöltéssel – mindezt ráadásul autópályás körülmények között, maximum terheléssel.

Természetesen nem a Tesláról beszélnénk, ha a kiváló hatótávolság mellett nem beszélhetnénk kiemelkedő menetteljesítményekről. Egy kamion esetében ez általában elég relatív szokott lenni, ám az amerikaiak újdonságának nagyjából 5,2 másodperces 0-100-as sprintje még a személyautók körében is kiemelkedőnek mondható. Ezt persze vontatmány nélkül hozza, de még egy 36,3 tonnás utánfutóval is képes alig több mint 20 szekundum alatt teljesíteni a feladatot, ami elsőre soknak hangzik, de a kamionok világában szinte földöntúli eredmény.

Ami még ennél is fontosabb mutatószám lehet, hogy egy 5 %-os emelkedőt képes fixen 105 km/h-s sebességgel teljesíteni, ami szintén nagy fegyvertény – ilyen súlynál ugyanis még egy ekkora emelkedő is komoly nehézségeket okozhat. A kérdés természetesen már csak az, hogy a hatalmas hatótáv mellé milyen töltési idő tartozik, ugyanis közel sem mindegy, hogy mennyit kell álló helyzetben töltenie egy kamionnak. A Tesla azonban ezt is megoldotta, ugyanis gyorstöltőjük segítségével mindössze fél óra alatt 640 kilométernyi energiát pumpálhatnak majd a sofőrök a kamionba – ezt a hálózatot persze még ki kell építeni, noha Amerikában ez viszonylag könnyen és gyorsan végbe mehet.

A külső mellett belül is hozza a futurisztikus hatást az újdonság: középre helyezett vezetőülés és a kis kormányt közrefogó érintőképernyők jellemzik, amelyekről minden funkciót elérhet a vezető. A kamion rengeteg kamerát kapott, aminek segítségével szinte mindent felügyelhet a pilóta. Ha mindez még nem lenne elég, az önvezető funkció sem maradt ki, ám ezúttal szükség van egy felvezetőre, így az autópályákon konvojban haladva csupán az elöl haladónak kell vezetnie, a többi kamion önmagától képes követni az előtte haladót.

Az újdonság árát egyelőre nem árulta el a Tesla, de azt kiemelték, hogy 1,6 millió kilométer alatt körülbelül 53 millió forintot spórolhatnak meg a cégek egy darab ilyen kamionnal. A piaci bevezetés 2019-ben indul, és a Teslánál mostanra már szokásossá vált foglaló ezúttal 1,33 millió forint. Kíváncsian várjuk, hogy hány céget tud elcsábítani az amerikai gyártó, hiszen az egy dolog, hogy utcai autóikkal rengeteg magánvásárlót vonzanak, de a kamiont nem magánszemélyek fogják megvásárolni.




Hozzászólások  

 
#2 Kurucz István 2017-11-17 12:23
Rodeozni jó lesz, egyébként meg ki fog venni dupla annyiért egy kamiont ami fele annyi hasznos tervet visz el.
Idézet
 
 
#1 Kurucz István 2017-11-17 12:10
Kamion versenyekre jó lesz, egyébként meg ki fog venni dupla annyiért fele annyi árú szállitására képes teherautót.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark