A Renault Zoe e-Sport gyorsabb, mint egy Formula E versenyautó

Nyomtatás

A kizárólag elektromotorral működő autók világát egyre közelebbinek érezhetjük, ami a vezetés szerelmesei számára bizony ijesztő lehet. Az elmúlt években persze drága luxusautók és kisszériás szuperautók sora bizonyította, hogy villanymotorral is lehet élvezetes az autózás – de mi marad az átlagembereknek? A Renault most azt is megmutatja, hogy az alsóbb kategóriákban sem kell majd lemondanunk az izgalmakról: bemutatkozik a Zoe e-Sport tanulmány, amely bizonyos tekintetben még a Formula E-s versenyautókat is felülmúlja.

A franciák teljesen elektromos kisautójukat vették elő, hogy megmutassák, az elektromotorok térnyerésével sem kell majd lemondanunk a sportos változatokról. Az új koncepció képében persze ennél többről van szó, hiszen a már kívülről is igencsak agresszív négykerekű a Renault Formula E-ben elért sikereinek kíván emléket állítani. Éppen ezért a különleges, matt kék fényezés és a sárga díszítőelemek is a versenyautóról származnak, de a formák tekintetében is igyekeztek megőrizni a formaautó stílusát – ez persze az eltérő felépítés miatt nem egyszerű feladat.

Az egyébként jámbor tekintetű, elektromos kisautó így igazi vadorzó lett: hatalmas szélesítések, óriási légbeömlők, méretes hátsó szárny, diffúzor, 20 colos kovácsolt alumínium keréktárcsák és karbon karosszéria jellemzik az e-Sportot – a kipufogók hiánya azonban árulkodó a meghajtást illetően. Az utastérben már a fekete dominál, de azért némi kék díszítés ide is jutott. A kormánykerék és a Recaro kagylóülések Alcantara huzatot kaptak, de alumíniumból sincs hiány. A sofőr a vezetési mód mellett a váltóprogramot és a fékek beállításait is maga tudja megadni.

Az autó legérdekesebb pontja azonban egyértelműen a hajtáslánc: az aprócska, ám 1,4 tonnás tömegével – amiből 450 kilogrammot tesz ki az akkumulátor – nem éppen könnyű kisautót két elektromotor hajtja, melyek együttes teljesítménye 467 lóerő, míg a csúcsnyomaték 640 Nm-re adódik. A Zoe e-Sport így képes 3,2 másodperc alatt 100 km/h-s sebességre katapultálni, míg végsebessége elektronikusan van korlátozva 210 km/h-nál – ezt az értéket azonban kevesebb, mint 10 másodperc alatt éri el. A 0-100-as adat kapcsán a Renault egy friss tweetben megerősítette: a kisautó bizony gyorsabb e tekintetben, mint a Formula E-s versenyautójuk. A kisautó természetesen versenyautókhoz méltó futóművet és fékeket kapott, és a hatalmas erő hatékony leadásának érdekében mind a négy kerekeket hajtja.

A Zoe e-Sport ugyan egy vérbeli versenyautó, de ettől függetlenül kiváló példaként szolgál arra, hogy az olyan kisebb sportmodellektől, mint – gyártón belül maradva – a Clio R.S., az elektromos korszak beköszöntével sem kell majd lemondanunk. A tanulmány 41 kWh-s akkucsomagjának köszönhetően a gyári adatok szerint akár 400 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel, ám a valóságban, kevesebbet takarékoskodva ez inkább 300 kilométerre adódna. A szívmelengető dallamokról ugyan le kell majd mondanunk, de a teljesítmény és a gyorsaság minden eddiginél magasabb szintre emelkedhetnek a villanymotorok segítségével.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark