2017. Június 28., Szerda

Frissitve:02:31:32

A VW jövője: bemutatkozott az elektromos I.D. Crozz koncepció

Nyomtatás

A Volkswagen nem veszi félvállról a jövőt: az elektromos hajtásláncokkal egyetemben az önvezető technológia mellett is letette a voksát, amit immár harmadik azonos alapokra épülő, hasonló stílusban elkészült tanulmányautójuk bizonyít. A kompakt méretű I.D. és az I.D. Buzz kisbusz után ezúttal a crossoverek kategóriáját vették elő, és bemutatták az I.D. Crozz-t, amivel immár háromtagúvá vált a németek jövőjét előrevetítő koncepciócsalád.

Az elektromos autókhoz tervezett MEB padlólemezre épülő újdonság a külcsín tekintetében két testvérének stílusát követi, így a fényszórók már ismerősek lehetnek. Felépítését tekintve egy vagány terepkupéról beszélünk, amely 4625 mm hosszú, 1891 mm széles és 1609 mm magas, míg tengelytávolsága 2773 mm. Bár önmagában sem egy kicsi autóról beszélünk, az elektromos hajtáslánc helytakarékosságának hála a gyáriak még a vártnál is jóval nagyobb belső teret ígérnek – igaz, a koncepcióba csak négy különálló ülést szereltek be.

Az olyan különleges megoldások, mint a hátsó tolóajtók és a B-oszlopok hiánya természetesen nem maradhattak el, az olyan tanulmányautós részleteket pedig már ki sem kell emelnünk, mint a kamerás visszapillantók, a 21 colos keréktárcsák vagy a kilincs nélküli ajtók. Az utastér a végletekig letisztult: mindent érintőképernyőkről irányíthatunk, míg az önvezető funkció okán a kormányt is úgy tervezték meg, hogy bele tudjon olvadni a műszerfalba, ha éppen nincs rá szükség.

Az I.D. Crozz természetesen tele van előremutató technológiákkal, mint a virtuális valóságként működő hatalmas head-up kijelző – aminek képe olyan, mintha az autó elé varázsolná nekünk az információkat –, a több helyen is fellelhető érintőpanelek, az önvezető képesség vagy éppen a gesztusvezérlés, mellyel a hatalmas panorámatetőt is irányíthatjuk. A csomagtér egyébként 515 literes.

Az erőt két elektromotor biztosítja: az első tengelyt hajtó szerkezet 102 lóerőt és 140 Nm-t biztosít, míg a hátsó kerekek mozgatásáért felelős villanymotor 204 tagú ménest és 310 Nm-t bocsát rendelkezésre. Az összteljesítmény így 306 lóerő, míg az akkumulátor kapacitása 83 kWh, amivel az európai normák szerint 500 kilométert tud megtenni egy teletöltéssel – a valóságban ez persze jóval kevesebb lehet, de még így is bőven használható. A töltés akár 150 kW-tal is lehetséges, míg gyorstöltéssel fél óra alatt 80%-ra is feltornázhatjuk a töltöttséget, ami már elfogadható kompromisszum – persze ehhez ki kell épülnie az infrastruktúrának is.

A Volkswagen nem csupán saját szórakoztatására készíti el ezeket az elektromos koncepciókat, ugyanis a most bemutatott modell sorozatgyártású verziója 2020-ra készen áll majd, ahogyan a két testvére is elérhető lesz a vásárlók számára. 2025-re nem kevesebb mint évi egymillió tisztán villanyos négykerekűt szeretnének értékesíteni a németek, amiben elmondásuk szerint hatalmas szerepe lesz majd az I.D. Crozz szériaváltozatának – kíváncsian várjuk az eredményt.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark