Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Tesla nevét mostanra már szinte mindenki ismeri, sőt, sokan úgy kezelik a márkát, mint a jövő egyik vezető gyártóját. Érdemes azonban némi fenntartással kezelni az Elon Musk által alapított vállalatot, hiszen bár eladások tekintetében tudnak szép számokat felmutatni, és az ígérgetés is jól megy nekik, gyakorlatilag folyamatosan súlyos veszteséget termelnek. Most a Volkswagen segítségével egy érdekes példán keresztól tudjuk bemutatni, hogy mennyire aprócska résztvevője csupán az iparnak a Tesla.

Lehetne peresze rögtön azzal kezdeni, hogy nem fair a Volkswagennel hasonlítgatni az amerikaiakat, hiszen a német konszern a világ egyik legnagyobb autóipari szereplője. Most azonban mégis érdemes megtenni ezt, ugyanis a német gyártó az elektromos autózás terén is élen szeretne járni, így 2025-re évi 150 GWh teljesítményű akkumulátorhoz szeretne hozzájutni, erre pedig összesen 50 milliárd eurót szán. Ebből 40 milliárdnyi befektetésre már talált is partnert, sőt, 20 milliárdra már a szerződést is megkötötték a németek.

A Tesla marketingje kiváló, a kérdés csak az, hogy meddig tudnak ebből megélni

Forintban szinte felfoghatatlan összegekről beszélünk, de azért írjuk le: összesen 15750 milliárdról (50 milliárd euró) van szó, amiből 6300 milliárdnyira (20 milliárd euró) már szerződése is van a Volkswagennek. Ezen a ponton érdemes visszatérni a Teslára, ugyanis utóbbi összeg gyakorlatilag az amerikai márka teljes értéke, szőröstül-bőröstül. A Volkswagen tehát annyi pénzért rendelt már most akkumulátorokat, mint amennyit a Tesla összesen ér, és ez még kevesebb, mint a fele annak az összegnek, amit erre a projektre szánnak.

Összességében ez persze nem túl meglepő, hiszen a német cégóriás a világ egyik legnagyobb gyártója, míg az amerikaiak csupán néhány éve alakultak meg. Azt azonban mégis tökéletesen szemlélteti, hogy a Tesla mennyire ügyesen adja el magát, hiszen sokan hajlamosak egy szinten emlegetni a legnagyobb márkákkal az amerikaiakat, holott tulajdonképpen – legalábbis egyelőre – csak ölik bele a pénzt a befektetők, és bár autóik valóban előremutatók, a kiforrottság még nagyon hiányzik belőlük, és akkor a szervizháttérről és a kereskedői hálózatról még nem is beszéltünk. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy Elon Musk mit tud majd kihozni a Teslából a jövőben, de egyre nehezebb dolga lesz, ahogyan a nagy gyártók is elkezdenek a tisztán elektromos modellek felé fordulni – hiszen így már nem igazán fog tudni semmi különlegest felmutatni az amerikai márka.

Kommentek