2018. Április 24., Kedd

Frissitve:03:45:46

Az újoncokhoz igazodva - felfrissült a Tesla Model S

Nyomtatás

A Tesla hatalmas lendületben van az elmúlt időszakban, hiszen a Model X tavalyi bemutatója után idén már a Model 3-ról is lerántották a leplet – igaz, utóbbi gyártása csak jövőre kezdődik majd meg. A kizárólag elektromos autókkal foglalkozó márka pedig ezúttal 'legöregebb' modelljét, a Model S-t is kezelésbe vette, hogy egy ráncfelvarrással tegye még vonzóbbá azt a vásárlók számára.

A prémium középkategóriába tartozó villanyos modell esetében a többi gyártónál már megszokott receptet alkalmazták az amerikaiak, és igyekeztek a legfrissebb formanyelvükhöz igazítani – pontosabban a Model X által képviselt stílushoz. Mindez persze nem járt óriási változásokkal, hiszen a legszembetűnőbb módosítás a fekete hűtőmaszk eltüntetése jelenti, amelynek helyét egy vékony, ám stílusos, a márka logóját is magába foglaló nyílás vette át – amire persze nem a hűtés miatt van szükség.

A formatervezők azért a lökhárítókat is átrajzolták némileg, és természetesen a lámpatestek sem maradtak érintetlenül, ám utóbbiaknak csupán a belső elrendezése változott – amellett, hogy elöl immár teljesen LED-es, adaptív technológiával is megrendelhetjük a Model S-t. Az utastérben még kevesebb a formai változtatás, ugyanakkor itt is megjelentek friss huzatok és új betétek, míg a hatalmas középkonzoli táblagép maradt – akárcsak a műszerfalat helyettesítő digitális megjelenítő.

A Model S másik nagy újdonsága a Model X-ben bemutatott HEPAnévre hallgató légszűrőrendszer, mely a gyáriak ígérete szerint a légszennyezés 99,97 %-át képes kiszűrni. Az autó így nem csak a környezete egészségére figyel, hanem az utasok tüdejét is megóvja a kintről érkező mérgező anyagok elől.

Továbbra is négyféle változatban lesz elérhető az autó. A legolcsóbb, 70-es jelölésű, hátsókerekes verzió 70 kWh-s akkumulátorral, 455 kilométeres hatótávval, 320 valós lóerővel és 5,8 másodperces 0-100-as sprinttel rendelkezik. A másik véglet a P90D névre hallgató, összkerekes kivitel, mely 90 kWh-s akkumulátorral, 557 kilométeres hatótávval, 539 tagú ménessel és akár 3 szekundumos 0-100-as értékeket is képes felmutatni. A kettő között még ott van a szintén négykerékhajtású 70D és 90D is, melyek nagyjából arányosan helyezkednek el az alap és a csúcsmodell között, minden tekintetben.

A hatótávolságokat persze érdemes helyükön kezelni, hiszen bár ezek már az európai mérések alapján közzétett adatok, a valóságban a nagyobb akkumulátorral rendelkező változatok is csupán 300-350 kilométeres értékekre képesek. Mindez természetesen a körülmények függvényében változik, így bár nem kizárt, hogy képesek elérni az autók az impozáns gyári adatokat, hétköznapi használat közben, a klímát bekapcsolva és magasabb sebességtartományokba tévedve sokkal inkább reálisak az általunk említett számok. Egyébként a későbbiekben állítólag egy 100 kWh-s akkumulátorral is bemutatkozht majd a Model S.

Szoftveres újdonságokról nincs hír, bár ez nem meglepő, hiszen a Tesla folyamatosan frissíti az autó rendszereit, így nem is vártunk hatalmas változást a ráncfelvarrás alkalmával – az Európában is működő, Autopilot névre hallgató, félig önvezető rendszer már így is túltesz a konkurensek megoldásain. A Model S alapára Németországban mindenféle kedvezmény nélkül 25 millió forint, ami a prémium megoldások és az elektromos technológia tudatában bizony nem számít soknak. Persze az erősebb változatok ára jóval borsosabb is lehet.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark