Elektro forradalom – a Jaguar I-Pace tanulmány bemutatkozik

Nyomtatás

Ha még nem is sorozatgyártásban, de végre látható eredménye van a Jaguar elektromos programjának. A britek nem teketóriáznak holmi átmenettel: az I-Pace tanulmány képében egy teljesen új, elektromos SUV-t kapunk, amely másfél év múlva megvásárolható lesz.

A Jaguar nagyon komolyan vette első elektromos autójának megalkotását. Az I-Pace jóval több, mint egy elektromos F-Pace, és ez már a képek alapján is egyértelmű. Ehelyett a modell feljebb helyezi a lécet, jó helykihasználással hasznosítva az elektromos hajtáslánc variálhatóságát, majd mindezt okkal tálalja dinamikusabb formában: az újdonság ugyanis majdnem olyan gyors, mint egy összkerékhajtású F-Type R.

Az I-Pace egy teljesen új fejlesztésű, házon belül készült elektromos autó architektúrát hasznosít, amelyben a könnyűsúlyú kialakításnak kifejezetten nagy figyelmet szenteltek. Így még az akkucsomag háza is alumíniumból készült. A koncepció erejét az első és a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy elektromotor adja, egyetlen áttétellel és nagyon alacsony, mindössze 38 kilós tömeggel. Mindez teljesen új alapokra került, amit a kiugróan nagy, 2,99 méteres tengelytáv, valamint az ehhez mérten visszafogott, 4,68 méteres hosszúság is mutat. Az arányokat így különösen rövid túlnyúlások sportosítják.

Nem csak a formák kaptak kívül-belül modernebb kialakítást, mint a belső égésű motorral szerelt testvér, de a helykínálat is bőségesebbnek ígérkezik. Az utaskényelmet luxuskategóriát idéző tér fokozza a gyáriak szerint, és hátul 530 literes csomagtér található. Érdekesség, hogy elöl is kapunk egy 28 literes rekeszt.

A legérdekesebb dolog így is a motortérben vár. A két elektromotor egyenként 200 lóerőt és 350 Nm nyomatékot szolgáltat, az így kapott 400 lovacska és 700 Nm pedig elegendő a 4,2 másodperces 0-100-as sprinthez. Mindezt egy 90 kWh-s akkucsomag táplálja, amely egy mai Nissan Leaf akkumulátoránál háromszor nagyobb – nem csoda, hogy egy feltöltéssel az európai ciklus szerint akár 500 kilométert is megtehet az elektromos Jaguar.

A jövőre bemutatkozó sorozatgyártású verzióba az illetékesek elmondása szerint a tanulmány megoldásainak java átkerül. Az érintőképernyők száma valószínűleg csökken, miközben némelyik belső részlet egyszerűbb lesz. Emellett a 23 colos felniknek is búcsút mondanak a tervezők, legalábbis szériában.

A 2018-tól megvásárolható modell hasonló felszereltséggel 15-20 százalékkal lesz drágább az F-Pace csúcsverziójánál, vagyis a méltó módon felszerelt kiadásoknál 30 millió forint feletti árakra számíthatunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark