2017. Április 27., Csütörtök

Frissitve:11:03:25

Elektromos autó dízel áron – nagyot ígér a Volkswagen

Nyomtatás

A Sanghaji Autószalon és a mögötte álló, elektromos hajtás iránt nyitott kínai piac bőven elegendő okot szolgáltatott az autógyártóknak arra, hogy bővebben beszéljenek a villanyautók jövőjéről. Már most tudjuk: a jövő kimondottan biztató az alternatív meghajtás számára, a Volkswagen pedig olyat ígért, ami alapjában véve változtatja meg a technológia versenyképességét.

Az elektromos hajtással alapvetően három nagyobb probléma van jelenleg felhasználói szempontból: a hatótáv, a töltés és az ár. Előbbi lassan, de biztosan gyarapszik, és ezzel együtt a hálózat is folyamatosan bővül – az árak tekintetében viszont egyelőre nem láttunk nagy előrelépést, így állami támogatás nélkül nem tudna versenyre kelni a hagyományos, pl. dízelmotoros, automataváltós hajtáslánccal a technika.

Mindez megváltozhat a jövőben, és lassan befutnak az első komolyabb jelek is erre vonatkozóan. A Sanghaji Autószalon forgatagában Christian Senger, a Volkswagen egyre komolyabb terveket dédelgető elektromos részlegének vezetője nyilatkozta azt, hogy a vállalat célja, hogy rövidesen az elektromos kínálat árban is felvegye a versenyt a fosszilis üzemanyagokat hasznosító modellekkel. „Az, hogy ez elektromos autóinkat a belső égésű motoros járművek árán adjuk, megváltoztatja a felállást,” mondta Senger. „Ezt kihasználjuk, (…) hogy újraértelmezzük a Volkswagen márkát.

Jelenleg a 136 lóerős e-Golf 250 kilométeres hatótávval 11,5 millió forintba kerül, ami állami támogatással 10 millió forintot jelent (ezt további adó- és parkolási kedvezmények teszik versenyképessé). Ehhez képest egy hasonló kvalitásokkal rendelkező dízel Golf 8,5 millió forint környékén van. Ebből is jól látszik, hogy az ígéret megvalósulásához még óriási szakadékot kell átugraniuk a gyáriaknak, hiszen nagyságrendileg 30 százalékot kell lefaragni a hajtáslánc árából. Ez hirtelen még biztosan nem fog megtörténni, de az könnyen előfordulhat, hogy az évtized végén már teljesen más számokról fogunk beszélni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark