Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az mára biztossá vált, hogy az elektromos autózás jelenti a jövőt, és bár valószínűleg a kőkemény sportautókat gyártó márkák lehetnek majd azok, amelyeknél a legtovább megmaradnak a belső égésű erőforrások, a sorsukat valószínűleg ők sem kerülhetik majd el. Tudja ezt a McLaren is, és még a Pekingi Autószalonon külföldi kollégák kérdésére a gyáriak marketingvezetője el is árulta, hogy már tesztelik az elektromos technológiát, de egyelőre még úgy érzik, hogy nem jött el az ideje egy villanyautó bemutatásának.

 

Jolyon Nash egészen konkrétan elárulta, hogy mi a helyzet az angol márkánál ezen a fronton: „Folyamatosan dolgozunk egy elektromos prototípus fejlesztésén, hiszen szükségünk van arra, hogy kitapasztaljuk, hogyan tudja majd egy tisztán elektromos négykerekű átadni mindazt a vezetési élményt, ami a McLaren DNS-ébe van kódolva.” Félreértés ne essék, az angolok egyáltalán nincsenek a változás ellen, hiszen már azt is megígérték, hogy 2025-re az autóik legalább felében valamilyen módon feltűnik majd egy elektromotor, azonban a tisztán villanyos modellekkel más a helyzet.

A Sennánál is számolgattak, de még nem elég fejlett a technológia

„A mostani akkumulátortechnológiával ez nem lehetséges, hiszen választanunk kellene a nagy teljesítmény és az erősen limitált hatótáv, vagy a nagyobb hatótáv és a gyengébb teljesítmény között” – árulta el az úriember, és mondanunk sem kell, ez nem fér bele a gyáriak filozófiájába. „A vásárlóink nagy százaléka általában kiviszi versenypályára az autóját, és legalább 35 percet szeretne vezetéssel tölteni, mielőtt ki kellen állnia tankolni. Ez pedig jelenleg egy elektromos autóval nem kivitelezhető, de amint a technológia lehetővé teszi majd, hogy igazi McLaren élményt nyújtsunk, természetesen meg is valósítjuk majd.”

Nash azt is elárulta, hogy a Senna kapcsán is végeztek számításokat a mérnökeik, és arra jutottak, hogy ugyanezt a teljesítményt egy elektromos autóból csak 2 tonnás tömeg mellett sikerült volna kihozni, ez pedig természetesen nem felelt meg a McLaren elképzeléseinek. A szakember azt is – újra – megerősítette, hogy egyáltalán nem terveznek SUV felépítésű modellt, az ugyanis nem felelne meg a márka filozófiájának. Az angolok következő újdonsága egyébként a háromüléses, egyelőre csak BP23 néven emlegetett modell lesz, ami a legendás F1 szellemi utódjaként készül majd el.

Kommentek