Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Kia még az év elején mutatta meg nekünk a Niro teljesen elektromos verziójának előfutárát, így bár nem mondhatjuk, hogy teljesen váratlanul, de mégis meglepetésként érhetett minket, hogy a gyáriak a dél-koreai a Nemzetközi Elektromos Autó Expón lerántották a leplet a végleges változatról. Egyelőre nem túl sok adatot és képet osztottak meg velünk, de a lényeg ezekből is kiderül.

Nem meglepő módon a Niro EV a testvér Hyundai Kona Electric megoldásait használja majd fel, így kétféle változatban lesz majd elérhető. Egyelőre csupán annyit mondtak el biztosra a gyáriak, hogy a két különböző kivitel 39,2 és 64 kWh-s akkumulátorokkal lesz szerelve, ami pontosan megegyezik a villanyos Kona értékeivel, így azon sem lepődnénk meg, ha a teljesítmény is ugyanúgy 135 illetve 204 lóerőre adódna.

Némi meglepetésre egy koreai elektromos autós rendezvényen leplezték le

A 240 illetve 380 kilométeres hatótávolság-adatok ugyan elég távol állnak a Hyundai által megadott 300 és 470 kilométeres értékektől, de ezt az eltérést valószínűleg a különböző mérési ciklusok okozzák, tapasztalataink szerint pedig ekkora akkuval az előbbiek már abszolút közel állnak a valósághoz. Az utastérről egyelőre nem osztottak meg velünk képet a koreaiak, de arra számíthatunk, hogy belül viszonylag kevés változás lesz a normál és a konnektoros hibrid kivitelekhez képest.

Szemből talán vagányabb lett, hátulról alig változott

A külcsínt tekintve azért rögtön látszik, hogy a teljesen elektromos változattal van dolgunk. Habár annyira nem voltak bevállalósak a gyáriak, mint a korábbi koncepció esetében, de a mutatós lemezzel és töltőnyílással helyettesített hűtőrács és a vagányabb lökhárítók jól mutatnak a Niro EV-n – és akkor a kék kiegészítőkről még nem is beszéltünk. Természetesen modern technológiai megoldások terén sem kell majd szégyenkeznie az autónak, hiszen a Kia minden elérhető vezetéstámogató és biztonsági rendszerét belezsúfolja az autóba, így például sávtartó, ütközésmegelőző, távolságtartó tempomat és egyéb finomságok is lesznek.

Jól mutatnak a kék kiegészítők

Arról egyelőre nincs pontos információ, hogy Európába is elhozza-e a Kia az autót, de semmilyen jel nem utal arra, hogy ne tennék ezt meg, így a vagányabb, de talán valamivel kevésbé praktikus Hyundai Kona Electric mellett egy valamivel visszafogottabb és nagyobb négykerekűt is kínálhat majd a dél-koreai konszern – miközben technológiai téren ugyanolyan magas szinten járnak. Noha még csak most láthatta először a nagyközönség a végleges autót, már február óta megnyitották az előrendeléseket a gyáriak, és már több mint 5000 vásárló jelentkezett. Amint részletesebb adatokkal is szolgál a Kia, természetesen mi is jelentkezünk majd az autóval kapcsolatban.

Kommentek