Több teljesítményszinten érkezik az első teljesen elektromos Porsche

Nyomtatás

Már régóta nem titok, hogy hamarosan érkezik a Porsche első teljesen elektromos modellje, mely a Mission E koncepció formáit és megoldásait örökli majd meg, amivel bizony rögtön a piac egyik, ha nem a legfejlettebb villanyos négykerekűje lesz. Mostanra ráadásul már az is biztossá vált, hogy az újdonság több teljesítményszinten is elérhető lesz majd, és egyéb finomságokkal is készülnek a németek.

A 2015-ös Frankfurti Autószalonon leleplezett Mission E koncepció egyébként felépítését tekintve egy négyajtós kupé, ami méretek terén a Panamera alatt helyezkedik el. Ezeket a tulajdonságokat a sorozatgyártásra is megőrzi majd az autó, és a formák tekintetében is sok hasonlóságra számíthatunk, így egy igazán sportos és látványos négykerekűt várhatunk a Porschétól. Az utastérben nyilvánvalóan a vadonatúj Panamerában nemrég bemutatkozott megoldásokat láthatjuk majd viszont, de akár még modernebb elemek is feltűnhetnek majd.

A legizgalmasabb azonban kétség kívül a hajtáslánc lesz, mely ugyanazt az elvet követi majd, mint a tanulmányban: egy 800 voltos rendszer kerül az autóba, amely két elektromotorból és egy méretes akkumulátorból áll. Az összteljesítmény a koncepció esetében 600 lóerő, ami mindössze 3,5 másodperc alatt 100 km/h-ra katapultálja az autót, és a 200-as határ eléréshez is elég 12 szekundum. Nem kizárt, hogy a szériagyártású változat legvadabb kivitele ugyanilyen adatokkal büszkélkedhet majd.

Az azonban immár biztossá vált, hogy az újdonság – akárcsak többi testvére – többféle teljesítményszinten lesz majd elérhető. Azt egyelőre nem árulták el a gyáriak, hogy milyen lépcsőkre számíthatunk, de mi legalább három különböző változatra tippelünk melyekből a leggyengébb 350-400, a legerősebb pedig akár a koncepcióban bemutatott 600 lóerős értékkel büszkélkedhet majd – de a kettő között is biztosan lesz választási lehetőség.

Ennél még érdekesebb lehet majd a Tesla megoldásához hasonló, úgynevezett távoli frissítés lehetősége, mely egy otthoni szoftverfrissítéssel képes lehet majd extra teljesítményt biztosítani a vásárlók számára. Ahogyan a többféle változatról, úgy erről is személyesen a márka vezérigazgatója Oliver Blume beszélt, noha azt is elmondta, hogy erről a lehetőségről még nem született végleges döntés.

Arról is a vezető beszélt, hogy a sorozatgyártású kivitelben a koncepcióhoz hasonló hatótávval számolhatunk, ami nem kevesebb mint 500 kilométer. A Porsche ráadásul egy 400 voltos töltőt is kínál majd az autóhoz, amivel 15 perc alatt 80%-ra tölthetjük az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy egy kávészünet alatt 400 kilométerre elég energiát pumpálhatunk majd a négykerekűbe. A koncepció esetében a vezeték nélküli töltési lehetőség is adott volt, ám az egyelőre nem biztos, hogy ez a sorozatgyártású modellnél is elérhető lesz. Ha minden igaz, már nem kell sokat várnunk az újdonságra, de addig is érdemes jól szemügyre venni a Mission E-ről készült fotókat, ugyanis hasonló, de azért visszafogottabb formákkal érkezik majd a szériaváltozat is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark