Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egy ideig ugyan úgy tűnt, hogy a hidrogénes hajtásláncok feledésbe fognak merülni az akkumulátorok és a töltési lehetőségek gyors fejlődése miatt, de a nagyobb gyártók időről időre emlékeztetnek minket, hogy nem mondtak le az üzemanyagcellás négykerekűekről. Ezúttal a Hyundai mutatta meg következő hidrogénhajtású modelljének sorozatgyártás közeli verzióját, egyelőre csak a Next Generation FCEV megnevezéssel.

Azért sok helyen visszaköszönnek az FE tanulmány formái

Az üzemanyagcellás SUV tulajdonképpen az idei Genfi Autószalonon leleplezett FE tanulmány sorozatgyártásra érett változata – vagy legalábbis egy ahhoz nagyon közeli prototípus. Noha a tavaszi koncepció futurisztikus formáinak búcsút kell mondanunk, azért így is sok hasonlóságot fedezhetünk fel: elöl a kettős fényszórók és a keresztbefutó LED-es nappali menetfény, hátul pedig szintén a lámpatestek emlékeztetnek a végletekig letisztult FE-re, de profilból is sok a közös pont.

Modern vezetői környezet

Az utastér is ismerős lehet: kétküllős kormány, kettős digitális kijelző és vízszintes középkonzol jellemzi az újdonságot, akárcsak a korábbi tanulmányt. Természetesen belül is megjelentek a Hyundai modelljeiből már jól ismert hagyományosabb kezelőszervek, de az összkép így is kifejezetten modern, amit nyilvánvalóan a két hatalmas táblagépnek köszönhetünk.

Csak részben követi a márka jelenlegi formanyelvét

A megjelenésnél azonban sokkal érdekesebb az, ami a lemezek alatt van. Az újdonság a Tucson FCEV utódja lesz, ám annál jóval nagyobb hatótávolsággal érkezik majd, és teljesítményben is felülmúlja az elődöt. Az új típus a gyáriak ígérete szerint akár 800 kilométer megtételére is képes lesz egy felöltéssel, míg a jó menetteljesítményekről egy 163 lóerős elektromotor biztosít majd minket, amely. A hidrogént egyébként három megegyező méretű tartályban tárolja majd az autó.

Jövőre érkezik a sorozatgyártású verzió

Talán még ennél is izgalmasabb lehet az a hír, hogy a nemrég bemutatkozott Kona crossoverből hamarosan érkezik egy teljesen elektromos verzió, amely nem kevesebb mint 390 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel – legalábbis a katalógusadatok szerint. A Hyundai és a Kia egyébként együttesen 31 környezetbarát (hibrid, konnektoros hibrid, hidrogénes és elektromos) autót kíván piacra dobni 2020-ig, így a következő években rengeteg új típust és modellváltozatot várhatunk.

Kommentek