2017. Június 28., Szerda

Frissitve:02:31:32

A jövőbe lát a Renault F1-es tanulmánya

Nyomtatás

Ha hiteles forrásból szeretnénk hallani a Formula 1 jövőjéről, akkor jó helyen keresgélünk egy olyan gyártónál, aki már 40 éve van jelen az autóverseny-sorozatok krémjében. A Renault pedig nem is habozik elmondani a véleményét: az R.S. 2027 Vision koncepció megmutatja, hogy milyen lehet az F1 tíz esztendő múlva.

A Sanghaji Autószalonra készült tanulmány brutális jövőképet fest: a mindössze 600 kilogrammos, futurisztikus megjelenéssel és látványos fényforrásokkal/kivetítőkkel felvértezett versenyautó teljesítménye nem kevesebb, mint 1 megawatt lesz, vagyis 1360 lóerő. Mindez olyan súly/teljesítmény arányt teremt, amelyhez foghatót még nem láttunk a motorsportban.

Az összkerékhajtású, négykerék-kormányzású modell kisméretű turbómotorját egy olyan elektromos rendszer támogatja, amelynek akkumulátora ötször erősebb, mint a jelenlegi F1-es technológia. Mindez összhangban van a technika jelenlegi fejlődésével: az akkumulátorok teljesítmény/súly aránya a jövőben éppen ennyit javul majd. Ezzel együtt az üzemanyagtank a jelenlegi 105 literről mindössze 60 literre zsugorodik, ezzel tömegben is kompenzálva az elektromos meghajtás, valamint a kiegészítő technológiák nagyobb súlyát. Ez más szempontból is előnyös: a verseny közbeni kisebb súlyváltozás kiegyenlítettebb terhelést jelent az abroncsok számára, a technikai változók helyett pedig így még nagyobb szerephez jutnak a pilóták.

A látványtól a zárt, de átlátszó utascella sem foszt meg minket, miközben az aktív LED-es megvilágítás kiegészítő adatokkal is szolgálhat, például a kerekekre vetítve az aktuális körszámot, vagy akár a használt gumiabroncs fajtáját. Ezzel együtt a rajongók nagyobb betekintést kapnának a telemetriába, köszönhetően az okostelefonos integrációnak.

Ezzel együtt a Renault a Formula 1 teljes szisztémáját is megújítaná az új kor és az egyenlőség szellemében. A Grand Prix hétvégéken például a gyakorlás és a kvalifikáció után lenne egy hosszabb verseny, valamint egy rövidebb végső sprintverseny is. A hétvégéken péntek esténként szerephez jutnának a csapatok fiatal tehetségei és tesztpilótái is, akik saját versenyükben kaphatnák meg az esélyt, hogy később a „nagyok” között bizonyítsanak.




Share/Save/Bookmark