2017. Január 24., Kedd

Frissitve:01:35:03

Garázs

Nem elhanyagolható: a klímaberendezés és annak tisztítása

Nyomtatás

A korábbi statisztikai adatok szerint a kisautók kétharmada, a felsőkategóriás modelleknek pedig több mint 90 százaléka légkondicionálóval gördül ki a gyárakból – ez az érték pedig manapság a 100 százalékhoz közelít. Ezért a szervizek ezek tisztítását is rendszeresen végzik, noha a főszezon tavasszal és nyáron van.

Módosítás dátuma: 2016. december 20. kedd, 10:50

Garázssztorik: egy kicsúszás és a javítás tanulságai

Nyomtatás

„A múlt télen történt, hogy valaki egy kanyarban kicsúszott az útról. A karosszériásaink megjavították, szépen le is fényezték, ahogy kell, csak éppen a kocsi ráfutásgátló elektronikája nem akart működni, és a fényszórója kizárólag a kocsi orra elé világított, mindaddig, amíg egy erre célra készült műszerrel be nem kalibráltuk” – mesélte el Schuck Béla, a Gablini M3 szervizvezetője, hozzá téve, hogy ilyen műszere csak a márkaszervizeknek van.

Módosítás dátuma: 2016. december 15. csütörtök, 13:33

A kétforintos csavar hibája – visszahívási kampánytapasztalatok

Nyomtatás

Nemrégiben a szervizben arról érdeklődött valaki, hogy mi a teendő, ha egy visszahívási kampányról szóló tájékozató levelet kapott. Az illető nem járt a márkaszervizbe, mert az ilyen kampányokról a szokásos karbantartás során haladéktalanul tájékoztatják az ügyfeleket – mondta Schuck Béla, a Gablini M3 szervizvezetője.

Módosítás dátuma: 2016. december 13. kedd, 10:04

A kikerülhetetlen téma: az olajcsere

Nyomtatás

Megtörtént néhány éve, hogy egy prémium márka modellje leállt út közben. Trélerrel bevitték a márkaszervizbe, ahol kiderült, hogy a 97 ezret futott kocsiban még nem cseréltek olajat. Másvalaki pedig drágállta egy 2.2 HDi egység olaj- és olajszűrő cseréjének árát, mondván, hogy 1500-ért bárhol vesz motorolajat. Talán mondanunk sem kell: egyik tulajdonos sem járt jól. Németh Nándor, a Gablini Zugló telephelyvezetője azonban elmondja, miért nem szabad spórolni a minőségen, és azt is, hogy miképpen hosszabbíthatjuk meg a turbófeltöltő élettartamát.

Módosítás dátuma: 2016. december 10. szombat, 08:21

Úton az önvezető autók felé – a vezetői asszisztensek

Nyomtatás

Az informatikai innovációs forradalom minden kétséget kizáróan napjaink egyik leglenyűgözőbb jelensége, ami az élet szinte minden területén szignifikáns változást hozott. Az új idők szele természetesen az autóipart is megfújta, aminek eredményei a számos izgalmas újdonság mellett a vezetői asszisztensek, aktív és passzív biztonsági rendszerek formájában jelennek meg.

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:44

Elektromos kor – új világot hoznak villanyautók

Nyomtatás

Az elektromos autózás, noha számszerűen még csak minimálisan, de beszivárog mindennapjainkba, s már érezhetjük a tisztán elektromos közlekedés előszelét. A villanyautókat egyre szélesebb körben kínáló gyártók már szinte minden kategóriában képviseltetik magukat, az utakon pedig napról napra több zöld rendszámos autóval találkozunk. Az elektromos autózás már más világ, számos olyan újdonságot kell megszoknunk, amire korábban teljesen másképp tekintettünk – lássuk, milyen hozadéka van a jövő motorizációs megvalósulásának!

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:45

Kommunikáció a lemezek alatt: főszerepben a CAN busz és utódai

Nyomtatás

Napjainkban – ahogy a tesztekben kedves Olvasóink is tapasztalhatják – egyre több és több elektronikai rendszer alkot szövevényes hálót az autókban, kifejezetten komoly feladat elé állítva a mérnököket. Ahhoz, hogy minden tökéletesen működjön, kezdve a motortól egészen az adaptív fényszóróig és a klímáig, fontos, hogy az adott komponensek információt cserélni képesek legyenek egymással. Ezt a feladatot valósítja meg az autók elhagyhatatlan kommunikációs hálózata.

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:45

A karbantartás nagy kérdése: gyári vagy utángyártott alkatrészt vegyek?

Nyomtatás

Noha nemrégiben a karbantartás legfontosabb irányvonalain már végigmentünk, egy, az autók szervizelésével, karbantartásával kapcsolatos sarkalatos kérdés nem esett szóba, ugyanis jóformán külön cikket érdemel: gyári vagy utángyártott alkatrészt érdemes venni a szervizeléshez?

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:45

Ami sose maradjon el: autónk karbantartása és téli felkészítése

Nyomtatás

Sosem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az autó nem gondozásmentes jószág, némi törődést, figyelmet mindenképpen megérdemel a mindennapok során hűségesen szolgáló négykerekű, hiszen ezzel nagyobb bajoknak vehetjük elejét. Ezúttal a legfontosabb karbantartási információkkal érkezünk, amely mellett a hamarosan beköszönő téli évszakra való felkészülés sem maradhat el, immáron az elektromos autók esetében sem.

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:46

Turbókorszakban élünk - belsőégésű motorok feltöltése

Nyomtatás

Napjainkban már alig kapni szívómotoros autót, minden kétséget kizáróan beköszöntött a turbókorszak. Azonban a belsőégésű motorok felöltése nem új keletű módszer, már a múlt évszázad elején is előszeretettel alkalmazták, természetesen másfajta megvalósításokkal. Ezúttal a motorok feltöltése kerül terítékre: dióhéjban bemutatjuk, hogy mit tud a turbó és mit nem, miért jó a kompresszor és miért nem, s természetesen a Volkswagen rövid életű G-ladere sem maradhat ki a felsorolásból.

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:46

Négykerekű harapás - összkerékhajtás a személyautókban

Nyomtatás

Számos gyártó kínál személyautóihoz – sok esetben – hasznos összkerékhajtást, ám maga a technika, a megvalósítás nem kerül a felszínre. Ezt a csorbát köszörüljük ki ezúttal, részletezve a személyautókban leggyakrabban alkalmazott négykerékhajtási rendszereket, legyen szó a legegyszerűbb szerkezettől egészen a legkomplexebb megvalósításig.

Módosítás dátuma: 2016. december 08. csütörtök, 07:46

1. oldal / 3