Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Toyota még 2016-ban nagyot vállalt a C-HR bemutatásával, hiszen a vagány, kupészerű crossover alaposan kilógott az akkoriban igencsak konzervatív formákkal operáló márka kínálatából. A japánoknak azonban nagyon is bejött ez a húzás, ami még a hazai piacon is tükröződik, ugyanis 2018 eddig eltelt közel 3 hónapja alatt a C-HR-ből kelt el a legtöbb az összes Toyota modell közül – pedig közel sem a legolcsóbb modellről beszélünk.

A C-HR minden várakozást felülmúlt első teljes évében – azaz 2017-ben –, ugyanis nem kevesebb, mint 113.345 példány talált gazdára Európában, amivel a második helyezett Auristól csupán 250 darabbal lemaradva a harmadik legnépszerűbb Toyota modell lett Európában. A japánok számára ennél is fontosabb, hogy a modell 77,6%-ban hibrid változatban talált gazdára, amivel bizonyítja, hogy a márka törekvéseinek bizony van értelme.

A vásárlók több mint háromnegyede a hibridet választja

Noha hazánk közel sem egy meghatározó piac az öreg kontinensen, a mutatós crossover itthon is szép sikereket ért el, hiszen 1135 darab talált gazdára belőle, amivel a maga szegmensében felfért a dobogóra – habár nem egyszerű manapság kategóriákra bontani ezeket az autókat. Ezzel a számmal egyébként 2017-ben „csak” az ötödik legnépszerűbb Toyota lett hazánkban a Yaris (1926), a RAV4 (1292), az Auris (1287) és a Hilux (1243 db) mögött – utóbbi azonban túlnyomórészt a céges vásárlóknak köszönheti ezeket a számokat. Az importőr azt is elárulta, hogy csak azért nem sikerült még előbb végeznie a modellnek, mert nem jutott elég hibrid variáns hazánkba (a vásárlók 75 %-a így vette meg az autót). Az importőr arra is büszke, hogy az ilyen vagány, kissé feltűnő autókról olykor ódzkodó vállalati ügyfelek is szívesen választották a C-HR-t – 45 % volt céges az összes eladásból.

Úgy tűnik azonban, hogy idén még előkelőbb helyen végezhet majd a modell, hiszen a hamarosan lezáruló első negyedévben 325 darabbal bizony egyelőre első helyen áll, megelőzve a Yarist (316 db) és a Hiluxot (254 db). Amennyiben kitart a lendülete, úgy bőven felférhet majd év végén a dobogóra, ami nagyon szép eredmény lenne, ráadásul hibrid mivolta okán a környezetvédelemhez is hozzájárul. Arról nem is beszélve, hogy megerősíti a japánokat abban, hogy érdemes bevállalósabb formákkal előrukkolni – és ez az üzenet a Genfben bemutatkozott új Auris alapján el is jutott a gyáriakhoz.

Kommentek