2018. Augusztus 16., Csütörtök

Frissitve:10:08:10

Szárnyal a BMW Group Magyarország: közel 3.000 eladott autó 2017-ben

Nyomtatás

Alig egy hete számoltunk be az Autó Pulton a BMW csoport nemzetközi sikereiről: a BMW töretlenül tör előre, évről-évre újabb és újabb értékesítési rekordokat felállítva. A vállalatcsoport 2017-ben 2,46 millió új autót adott át ügyfeleinek, és miközben a BMW és a MINI is új abszolút csúcsot könyvelhetett el, a BMW i almárka, a BMW M divízió és a BMW Motorrad is fennállása legeredményesebb esztendejét zárta.

Világviszonylatban abszolút értékben persze csak kismértékben tudtak hozzájárulni a hazai eladások a nemzetközi sikerekhez, a százalékos növekedést nézve azonban fantasztikusan teljesített a hazai piac, hiszen míg a BMW globális értékesítése 4,1%-kal, addig a BMW Group Magyarországé 15,5%-kal (!) nőtt 2016-hoz képest – a mintegy 2,5 milliós, illetve közel 3.000 darabos értékesítéssel mindkét piacon rekordévet zárva. A BMW Group két márkája közül a MINI 224 darab eladott modellel kiemelkedően magas, 59%-os növekedést mutatott be tavaly hazánkban, de a 13%-os bővülését hozó 2.698 darabos értékesítéssel a BMW is kiválóan teljesített.

A BMW legsikeresebb modellje továbbra is a 2017-ben új generációval jelentkező 5-ös sorozat lett 619 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 414 darabbal, a harmadikat 350 darabbal az X5-ös széria szerezte meg. Utóbbi nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az X modellcsalád hajszál híján elérje az ezres darabszámot. A szegmensben érdekes módon a már jó néhány éve piacon lévő X6-os mutatta be a legjelentősebb, 30%-os növekedést. A BMW hazai vásárlói közül a legtöbben összkerékhajtású modellek mellett döntöttek, az xDrive modellek 59%-os részarányt értek el. Az M és M Performance modellek is remekül teljesítettek: a 96 darabos éves értékesítés 81%-os növekedést jelent (a január-november időszakban), a legnépszerűbb modell a BMW M4 lett.

2017-ben is a BMW vezette a prémium elektromos és plug-in hibrid (PHEV) modellek piacát: az iPerformance gépkocsik eladásai 57%-kal bővültek a január-november időszakban. Nem mellesleg a BMW Group rendelkezik a legszélesebb elektromos és plug-in hibrid kínálattal, amihez tavaly a MINI Cooper S E Countryman ALL4 is csatlakozott, mely a kategória egyetlen konnektorról tölthető képviselője. A BMW az i3-mal és az i8-cal is rekordot ért el, így továbbra is az egyik vezető szereplője maradt Magyarországon az elektromos meghajtású gépkocsik piacának a privát vásárlók körében. Az i3 modellek értékesítése egy év alatt 41%- kal, az i8-é 30%-kal növekedett, a két modellt összesen 140 vásárló választotta tavaly.

2017-ben hazánkban továbbá összesen 224 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2016- hoz képest 59%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a 3 és az 5 ajtós, illetve a Cabrio modellek voltak, de a legnagyobb MINI, a Countryman is remekül teljesített, és 78 darab eladott példánnyal 35%-os márkán belüli részesedést ért el. A BMW Motorrad szintén soha nem látott sikereket ért el 2017-ben, a 367 darabos értékesítés 35,4%-os növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért 26%-os bővülésnek köszönhetően a BMW piacvezető ebben a szegmensben: minden negyedik tavaly forgalomba helyezett új 500 köbcenti feletti motor a BMW-től érkezik.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark