Az elektromos autók legnagyobb problémáit a hatótávolság és a töltési idő jelenti, de jelenleg az árcédula is elég nagy problémát jelent. Ahogyan azonban előbbiek, úgy utóbbi terén is előrelépés várható: a Volkswagen például úgy tervezi, hogy legújabb elektromos autóik – például a hamarosan érkező kompakt I.D. – árai versenyképesek lesznek, és összehasonlításképpen a dízel verziókat emlegették a németek.

Mindez annyit jelent, hogy a Volkswagen tervei szerint legújabb villanyautóik árai az azonos méretű gázolajos modellekhez lesznek hasonlíthatók, melyek egyébként típustól függően általában 15-25 %-kal drágábbak, mint a benzines változatok. Ezzel a Volkswagen szélesebb rétegek számára is szeretné elérhetővé tenni a villanyautókat, és az akkumulátor- és töltéstechnológia fejlődésével erre bizony egyre nagyobb lehet az igény.

Ha hihetünk a Volkswagennek, elérhető áron jön az I.D. - galéria

Mindezt egyébként olyan szlogenekkel igyekeznek alátámasztani, mint az „elektromosság mindenkinek”, vagy éppen az „elektromos járművek millióknak, nem milliomosoknak”. Arra persze azért ne számítsunk, hogy átlagos árcédulákkal találkozunk majd, de ha olyan szintre sikerül csökkenteniük a villanyautók felárát, hogy az – egyelőre még – ingyenes töltéssel és ingyenes parkolással viszonylag hamar visszahozza a felárát egy normál benzineshez képest, már azzal is nagy előrelépést érhetnek el.

A 2020-ban utcára kerülő, és a pletykák szerint egyébként I.D. Neo névre keresztelt ötajtós, elektromos kompakt többféle hatótávolsággal lesz elérhető, 320 kilométertől egészen 500 kilométerig – és ezzel együtt valószínűleg a teljesítményszintek is változnak majd. Ezek közül nyilván a kisebb akkuval szerelt változat lesz a legelérhetőbb. Mindenesetre, ha jövőre nem is érkezik meg a kereskedésekbe, a bemutatót jó eséllyel megejtik majd 2019 második felében a németek, de addig is biztosan szivárogtatnak még néhány információt az autóról.

Kommentek