A Toyota Yaris GRMN egy igazi kis vadorzó volt, ám átlagon felüli sportossága és limitált példányszáma bizony az árcéduláján is megmutatkozott. Most azonban megérkezett a Yaris GR Sport, amely teljesítményben ugyan közel sem hozza azt a szintet, ellenben a GRMN stílusában megalkotott sportos kiegészítőivel így is bőven kielégítheti az izgalmasabb megjelenésre vágyó vásárlók igényeit – nyilván jóval kedvezőbb áron.

Ahogy a Toyota korábban már felvázolta, a legvadabb GRMN sportmodellek mellett GR Sport változatokkal is készülnek, és ahogyan előbbinek, úgy utóbbinak is a kisautójuk az első hírnöke az európai piacon. Aki azonban azt gondolná, hogy a GR Sport csak néhány látványos kiegészítőt ad, az téved, ugyanis például a futóművet is jóval sportosabbra faragták a mérnökök: Sachs Performance lengéscsillapítókat és jóval merevebb kanyarstabilizátorokat kapott, így összességében 18 mm-rel alacsonyabban ül, mint egy átlagos Yaris.

A GRMN-nél jóval visszafogottabb, de így is mutatós - galéria

Mindezt Bridgestone Potenza RE50-es abroncsokkal fűszerezik meg a gyáriak, amelyek 17 colos, fekete keréktárcsákon feszülnek. A kormányzásról ugyan nem ejt szót a sajtóanyag, de valószínűleg azért azt sem hagyták érintetlenül. Az izgalmas megjelenésről a fekete és piros kiegészítők gondoskodnak, de természetesen sportosabb lökhárítókat és egy kisebb hátsó szárnyat is kapott a kisautó, hogy teljes legyen az összkép. Belül sportülések és háromküllős sportkormány fokozza majd a hangulatot.

Sportüléek és sportkormány dobja fel a hangulatot az utastérben - galéria

Ami kissé meglepő lehet, hogy a GR Sport verzió csak a nem éppen sportosságáról híres hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, amely az átlagos Yarisból ismert, változatlan formában kerül be a lemezek alá. A vezethetőség tehát biztosan javul, de azért ne számítunk féktelen száguldozásra az alapból inkább hatékonyságra kihegyezett egységtől. A GR Sport emellett csak ötajtós kivitelben lesz rendelhető. Az ára egyelőre nem ismert, de valószínűleg a Yaris Hybrid jelenlegi legmagasabb, közel 6 milliós alapárát is felülmúlja majd valamelyest – igaz, a GRMN nagyjából 10 milliós árcédulájához képest ez még nagyon is jutányos.

Kommentek