A vezetés szerelmesei joggal félnek az önvezető autókat tartogató jövőtől, hiszen a gyártók már most pedálok és kormány nélküli tanulmányokkal ijesztgetnek minket – még, ha egyes helyzetekben bizony bárki örülne egy autonóm fuvarnak. A Porsche azonban kijelentette, hogy a végsőkig küzd majd azért, hogy ne tűnjenek el a kormányok és a pedálok az autóikból – sőt, a kézi váltó megőrzésére is ígéretet tettek.

Minderről a márka észak-amerikai vezetője, Klaus Zellmer nyilatkozott nemrég, és elárulta, hogy bár idővel természetesen a Porschékban is megjelennek majd önvezető funkciók – ahogyan a jelenlegi modelljeikben is megtalálhatók a legmodernebb technológiák –, ám kormány és pedálok mindig lesznek a márka autóiban. „A tervünk az, hogy örökre megtartjuk majd a kormányt és a pedálokat, és lehetőségeinkhez mérten a manuális váltót is megpróbáljuk megőrizni, hogy a pilóta minél közelebb lehessen autójához, és a lehető legtöbbet tehesse maga a vezetés érdekében” – mondta Zellmer úr.

Ugyan a legtöbb Porsche már automata, de igyekeznek megőrizni a kézi váltót is

„A mi ügyfeleink persze a lehető legjobbat akarják, így amellett, hogy szeretnének közel maradni az autójukhoz és teljes irányításuk alá vonni, azért mindeközben az autonóm funkciókat is igénylik, ha éppen olyanok a körülmények” – folytatta a vezető. Mindez annyit tesz, hogy a Porsche nem áll majd a fejlődés útjába, és úgy kínál majd fejlett önvezető négykerekűeket, hogy a többi gyártóval ellentétben megőrzi a vezetés élményét is.

„Ezek az asszisztensrendszerek segítenek és hasznosak bizonyos körülmények között, hogy a vezetés terhes részétől megszabadítsanak minket. Ám vannak olyan szituációk is, amikor igenis élmény a vezetés, és ilyenkor csak elvesznek az örömből ezek a megoldások. Az autóink esetében ugyanolyan nagy arányban rendelik meg például az adaptív tempomatot, mint más márkáknál, tehát az ügyfeleink igénylik ezeket a rendszereket, csupán szeretnék megőrizni a vezetés örömét is” – zárta le a témát Zellmer úr. Mindenesetre mi csak örülni tudunk neki, hogy a németek így gondolkodnak, és valószínűleg a többi sportautókkal foglalkozó márka is hasonló állásponton van.

Kommentek