Ha valamire, akkor a BMW marketing gépezetére nagyon is lehet számítani, ezúttal pedig nem hagyják lankadni a figyelmet a 8-as modellsorozattal kapcsolatban sem. Ennek köszönhetően már gyári fotókon – alaposan álcázva – láthatjuk az M8-at, amely az M5 képességeit csomagolja izgalmasabb formába.

Az M5 ismeretében a legnagyobb durranás hátravan, amelyet a csúcsverzióban is Coupé és Cabrio, majd pedig Gran Coupé formában egyaránt megjelenő 8-as formái jelentik, de ez nem jelenti azt, hogy ne lennének izgalmasak az M8 megoldásai. A mondhatni szokványos M-es kezelés kimondottan jól áll a dinamikus formáknak, kezdve a hangsúlyos, nagy első légbeömlőktől a kapcsolható dupla ikerkipufogóig.

Száguldás a sorozatgyártás irányába

Az egyedileg a típus számára fejlesztett 19 vagy 20 colos Pirelli P Zero abroncsokon gördülő álzácott modell egyébként a portugáliai Estoril versenypályán futotta tesztköreit, mikor lencsevégre kapták. A hathatós tempóról többek között a 4,4 literes biturbó V8-as legalább 600 lóerős teljesítménye (5600-tól egészen 6700-ig) és 750 Nm nyomatéka (1500-tól 5600-ig) gondoskodik, amelyet itt is a nyolcfokozatú, ZF-féle bolygóműves automata váltó továbbít az összkerékhajtás felé, amelyet a menetstabilizáló kikapcsolásával együtt átalakíthatunk hátsókerékhajtásúvá is.

A menetdinamikát akár teljes zárásra képes elektronikus differenciálmű, M sport fékrendszer (amelyet opcionálisan karbon-kerámiára cserélhetünk) és M-specifikus alkatrészekből építkező, adaptív lengéscsillapítású futómű is fokozza, de az M5-nél alacsonyabb súlypont és még merevebb karosszéria is hozzájárul a dinamikus képességekhez.

A BMW M5 technikáját örökli, és később három verzióban is elérhető lesz

A BMW M8 már a sorozatgyártás előtti végső fejlesztési fázisban jár – nem véletlenül, ugyanis hamarosan Coupé verzióban be is mutatkozik az újdonság. Őt követi majd az M8 Cabrio, illetve a később érkező négyajtós Gran Coupé legerősebb változata.

Kommentek