Hírek

2017-ben is a Mercedes-Benz volt a legnépszerűbb prémium autómárka hazánkban

Nyomtatás

A Datahouse hivatalos adatai alapján 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személygépjárművet Magyarországon – a 2016-os rekord eredményeket is jelentősen túlszárnyalva. Tavaly hazánkban összesen 3223 darab Mercedes-Benz személyautót vásároltak, ez a 2016-os darabszámot 25 százalékkal haladta meg. A kishaszonjárművek értékesítése 82 százalékos, míg a truck üzletág 72 százalékos növekedést ért el 2016-hoz képest.

Álcázott ikon - ilyen lesz az új Mercedes-Benz G-osztály

Nyomtatás

Már csak bő másfél hét van a premierig, de így sem maradunk újabb ízelítők nélkül: ezúttal álcázott fényezéssel, de teljes valójában vehetjük szemügyre a Mercedes-Benz G-osztály új generációját. Az alapok nem változnak, a technológia és a megoldások annál inkább: a modell még méltóbb lesz kövéren írt árcédulájához.

Úton a felnövés felé – több mint százezer autót értékesített idén a Tesla

Nyomtatás

Úttörő megoldásaiért, nagy ígéreteiért és bevállalós stratégiájáért a Tesla már kapott sok jót és rosszat is a közvéleménytől, ám éppen ennek köszönhetően a márka népszerűsége egyre nagyobb és újra és újra hallunk róla. Azért azt nem árt elfelejteni, hogy továbbra is egy kicsi autógyártóról beszélünk, amely viszont most fontos mérföldkőhöz érkezett.

Íme, az új Infiniti Q70 tanulmány teljes valójában

Nyomtatás

Az új QX50-es bemutatkozása után már csak egyetlen régebbi modell akad az Infiniti európai portfóliójában: a Q70. Az egykori M szedán megújulása sem várat sokat magára, ahogyan azt a Detroiti Autószalonon bemutatkozó tanulmány ízelítő képei is elárulják.

Az eddiginél 50-szer gyorsabb menetstabilizálót kapnak a MINI és BMW modellek

Nyomtatás

A BMW i3s-ben bemutatkozott új, modern menetstabilizáló rendszer szélesebb körben is elérhető lesz a MINI és a BMW portfóliójában. A megoldás nem csak nagyobb biztonságot, de jobb tapadást is szavatol.

A BMW i3s elektromotorja már 184 lóerővel és alapjárattól, azaz álló helyzettől elérhető 270 Nm nyomatékkal tudja sanyargatni a viszonylag vékony kerekeket, amelynek hatékony kihasználásához bizony nem árt a fejlett kipörgésgátló rendszer. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjában bemutatott technológia kedvezőtlen időjárási- és útviszonyok közepette, intenzív gyorsulásnál, a fékenergia-visszatáplálás aktív fázisában és kanyarból kigyorsítás közben is megnövelt vonóerőt és biztosabb menetstabilitást garantál az eddigi egységhez képest.

Az új BMW i3s modellhez kifejlesztett dinamikus kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) legnagyobb innovációja az ötvenszer gyorsabb rendszerreakció, amely annak köszönhető, hogy a technológia közbeavatkozását végző számítások – a hagyományos menetstabilizáló rendszerektől eltérően – nem a vezérlőegységben, hanem közvetlenül a hajtásláncban történnek, a jeltovábbítás így nem vesz igénybe időt.

Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője, mi pedig tapasztalataink alapján abszolút igazat tudunk adni neki.

Az új technológia gyorsabb közbeavatkozási képessége azonban nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek kiváltsága lesz, hiszen a vonóerőt, a menetstabilitást és a menetdinamikát egyaránt optimalizáló, innovatív kipörgésgátló rendszer a belsőégésű erőforrással szerelt hajtásláncok reagálási idejét is gyorsíthatja. A BMW Group ezért a jövőben minden új BMW és MINI modellt az új BMW i3s modellhez kifejlesztett, innovatív rendszerrel szereli fel – legyen az akár első-, hátsó- vagy összkerékhajtású.

Bivalyerős Volkswagen Polo R érkezhet – akár összkerékhajtással

Nyomtatás

Az új Volkswagen Polo kétségtelenül nagyon magasra helyezte a lécet a kiskategóriában. Azok, akik már próbálták, szinte kivétel nélkül azt állítják, hogy minden szempontból – gondolunk itt a minőségre, és sajnos az árra is – alulról súrolja a kompakt szegmenst a VW büszkesége, így már alig várjuk, hogy január közepén megérkezzen hozzánk az első Polo tesztautó, amiben az 1-literes 3-hengeres turbós benzinmotor fog dolgozni.

Már az új év első hetében drágulnak az üzemanyagok

Nyomtatás

Sajnos nem kell sokáig várnunk a 2018-as év első drágítására, már ami a hazai üzemanyagárakat illeti: a MOL ma bejelentette, hogy január 5-től, vagyis most péntektől drágulnak az üzemanyagok.

Méregdrága játékszer: az M5-nél is jóval drágább a BMW M4 CS

Nyomtatás

A BMW M3/M4 páros szerény 431 lóerejével és zseniális vezethetőségével már alapból is a világ legjobb és legélvezetesebb új négykerekűi közé tartozik, azonban a BMW számos egyedi kivitellel igyekszik kielégíteni a tehetős vásárlók igényeit, gondoljunk csak a 450 lovas Competition csomagos modellekre, a már nem gyártott, 500 lóerő, kétüléses, egészen radikális M4 GTS-re, vagy a GTS ‘kistestvérére’, a szintén versenypálya-orientált, de elérhetőbb, és a hátsó üléssort szerencsére megtartó, 460 lóerős CS modellváltozatokra.

Még magasabbra tett léc – áprilisban érkezik a BMW M2 Competition

Nyomtatás

A BMW M2 népszerűsége töretlen. Az M4-nél jóval kedvezőbb kisebb kupé iránti kereslet nagy, amely a viszonylag kedvező beugró és a vad menetteljesítmények számlájára írható – még ha reális is a különbség a két modell között. Ez nem akadályozza meg a BMW-t abban, hogy újabb változatot adjon ki: áprilisban jön az M2 Competition.

Január 15-én érkezik az új Mercedes-Benz G-osztály - így búcsúzik a jelenlegi

Nyomtatás

Erősebb, mint az idő? Mindennél tartósabb? Ha van olyan autó (nincs), amire illenek ezek az állítások, akkor a Mercedes-Benz G-osztály az. A márka pedig igyekszik méltó emléket állítani a jelenlegi generációinak, mivel az utód premierjéig csak pár hét van hátra.

Új év, új matricák: januárban lejárnak a 2017-es éves és megyei matricák

Nyomtatás

Bizonyára mindenki tudja, hogy 2018 január 31-én éjfélkor járnak le a 2017-es éves illetve megyei úthasználati matricák, azonban mi mégis felhívnánk Olvasóink figyelmét erre, mert sajnos évről-évre rengetegen szaladnak bele az elfelejtett új évi matricavásárlások okán komoly büntetésekbe. Különösen akkor hajlamosak belefutni az autósok a hibába, ha mondjuk egy téli kirándulásba, síelésbe épp beleesik a január 31-i fordulópont, s az elindulás még érvényes volt az adott matrica, hazafelé viszont már nem, és a hazaúton, vagy még azelőtt elfelejtik megvásárolni az új magyarországi matricákat.

Módosítás dátuma: 2018. január 02. kedd, 13:58

6. oldal / 808