A Mercedes-Benz a szeptemberben bejelentett tisztán elektromos EQC luxus szabadidőmodellel nem kopogtatott, hanem ajtóstul rontott be a villanyautók piacára; a modell több, mint ígéretes, piaci jelentősége pedig óriási – elsősorban nyilván nem hazánkban, mint inkább nemzetközi szinten, főként a különösen fejlett és tehetős országokban. Már azt is tudjuk, hogy mikor fognak legördülni az első EQC-k a gyártósorról: jövő tavasszal, míg a kiszállításos 2019 közepén indulnak.

A Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC típusjelzésű, zéró (helyi) károsanyag-kibocsátású SUV, ami különleges és jövőbe mutató megoldásai mellett 408 lóerős összteljesítménnyel és egy 80 kWh kapacitású akkucsomagal kecsegtet, nem csak a gyártó palettáján tekinthető mérföldkőnek (hiszen a csillagosok első szériagyártású ‘villanyos’ szabadidőmodellje), hanem a teljes autópiacon.

2019 közepén állítólag meg fognak jelenni az első Mercedes-Benz EQC-k az utakon – galéria

Nem is igazán van konkurense: bár a Tesla Model X papíron kecsegtető, az akku méretét és a villanymotorok teljesítményét leszámítva minőségben, kiforrottságban és fejlettségben messze áll az EQC-től – mégpedig nem pozitív értelemben –, a Jaguar i-Pace pedig jóval kisebb és kevésbé klasszikus SUV, mint a Mercedes. Nem csoda hát, hogy az érdeklődők nagyon várják az autót, amiről részletesen korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.

Bár sokan úgy gondolhatják, hogy túlzottan hosszú idő telik el a bejelentés és a szériagyártás megkezdése között, hiszen mégiscsak fél évről van szó, ám az autó újdonságfaktorából és elektromos mivoltából kiindulva ez a fél év egyáltalán nem vészes. Ne feledjük, hogy ugrásszerűen megnövekedett az elektromos modellek száma a piacon, az akkubeszállítóknak pedig egyszerűen nem volt elegendő idejük felkészülni az óriási igényre, így az újdonságok az akkuk miatt csúsznak – nincs ez másképp az EQC kapcsán sem.

Az EQC a Mercedes első tisztán elektromos SUV-ja, aminek a piacon sincs igazán párja – galéria

Az EQC akkubeszállítójánál, a Daimler tulajdonát képező, Kamenz-i (Németország) székhelyű Accumotive GmbH & Co-nál most fogják megduplázni az alkalmazottak számát, hogy képesek legyenek tartani a lépést a kereslettel. A cég 2012 óta gyárt akkukat az anyacégnek és eddig bő 200 ezer akkucsomagot készítettek. A gyárat persze bővíteni kell, az első, 500 millió eurós már elkezdődött. A Daimler szerint a Kamenz-i a világ egyik legmodernebb akkugyára lesz. És biztos, hogy munkahiányban nem fog szenvedni: 2022-ig minden Mercedes-Benz típusnak lesz hibrid vagy elektromos verziója, a Daimler pedig 130 elektromos autót szeretne kínálni ügyfelei számára.

Kommentek