A Mercedes-Benz nemrég mutatta be az elektromos EQ modellcsalád első tagját, de ezzel párhuzamosan természetesen folyamatosan fejleszti normál modelljeinek elektromotorral szerelt verzióit is. Ezúttal a középkategóriás C-osztály volt soron, amely a márka történetének első olyan konnektoros hibrid hajtásláncát kapta, amelyben az elektromotor mellett nem egy benzines, hanem egy dízelmotor kapott helyet – íme, a C 300 de.

Az új verzió négyajtós és kombi verzióban egyaránt elérhető lesz, és a külcsínt tekintve legfeljebb a típusjelzés és a hátsó lökhárító jobb sarkában található töltőnyílás különbözteti meg a normál testvéreitől – és ugyanez belül is igaz a digitális műszerfal és a multimédiás rendszer dedikált műszereit és menüpontjait leszámítva. Az izgalmak természetesen a lemezek alatt kezdődnek, ahol egy dízelmotor és egy elektromotor párosa rejtőzik.

Kombiként is elérhető - galéria

Egészen pontosan a csillagosok kétliteres, négyhengeres dízelmotorját találjuk a C 300 de-ben, amelynek 194 tagú ménesét egy 122 lovas elektromotor egészíti ki, így elérve a 306 lóerős összteljesítményt. A csúcsnyomaték elképesztő: 700 Nm-t képes megmozgatni, ráadásul mindezt már 1400-as fordulattól. A kilencsebességes 9G-Tronic automata váltóval közös házba épített villanymotor ebből 440 Nm-rel veszi ki a részét. A 0-100-as sprint így a négyajtós esetén 5,6, a kombinál pedig 5,7 másodperc, a végsebesség pedig 250 km/h-ban van korlátozva.

A németek egy 13,5 kWh-s akkumulátort építettek be az autóba, ami papíron 57 km-es tisztán elektromos hatótávot eredményez, ráadásul egészen 130 km/h-ig képes csak a villanymotorral gyorsítani. A 7,4 kW-os gyári töltővel akár másfél óra alatt tele lehet pumpálni az akkut, míg ugyanez a mutatvány hagyományos, otthoni konnektorról 5 órát vesz igénybe. A fogyasztás egyébként a gyáriak ígérete szerint – legalábbis az első 100 kilométeren – mindössze 1,4-1,6 l/100 km, noha ezt azért fenntartásokkal kezelnénk.

Belül is csak minimális a változás - galéria

Ugyanez a hajtáslánc egyébként az E-osztály lemezei alatt is elérhető, és nem sokkal később egy hasonló, de benzinmotorral működő konnektoros hibrid hajtáslánc is megjelenik majd a C-osztály kínálatában. Az árakról egyelőre nincs pontos információ, de nem is sietős, ugyanis az első példányok csak 2019 közepén érkezhetnek majd meg a kereskedésekbe.

Kommentek