A mai napon Bangkokban leleplezték a frissített Mitsubishi Tritont, amely felénk L200 néven ismert. A 40 éves múltra visszatekintő modell a formáit tekintve radikális változáson megy keresztül, és az eddigi érzelmesen kerekded megoldásokat igazán vagány, sarkos vonalakra cseréli.

A Mitsubishi aktuális kínálatába jobban illeszkedő, sarkosabb formák az élesre húzott hűtőráccsal és lámpákkal együtt teljesen más, modernebb és agresszívebb megjelenést kölcsönöznek a munkagépnek. Elviekben csak ráncfelvarrásról van szó, de valójában szinte a teljes karosszéria átalakult, amit az átformált kerékjárati ívek is bizonyítanak. Hátulról már könnyebb a beazonosítás (itt egyébként sincs nagy játéktere a pickup modellek formatervezőinek), de a LED-es lámpák személyében ide is jutott újdonság.

Formatervét tekintve teljesen átalakult, de az előnyére változott

Emellett az L200 új üzemmód-választóval gazdagodik, amely a motor erejét, a váltó viselkedését és a menetstabilizáló rendszereket az igénybevételeknek megfelelően hangolja. Emellett a biztonsági rendszerek kínálata is kibővül, így például van holttérfigyelő, hátsó keresztirányú figyelmeztetés és ráfutásos ütközést megakadályozó rendszer is.

A 2,44 literes négyhengeres dízelmotor megmaradt, épp úgy, mint 181 lóerős teljesítménye és 430 Nm nyomatéka, de a hatfokozatú kézi váltót az eddigi öt- helyett szintén hatsebességes automatára cserélhetjük, ami javítja a menetteljesítményeket és a hatékonyságot. Részleteket nem árult el a gyártó, viszont jó pont, hogy elöl nagyobb fékeket tett a modellre, miközben a hátsó futóművet átalakította a fokozott rugózási kényelem jegyében.

Belül a kormánykerék és a műszercsoport színes kijelzője jelent újdonságot

A megújult Tridon Thaiföldön már bő egy hét múlva elérhető lesz, nálunk viszont még várni kell: nagyjából a nyárra tippelhető a frissített Mitsubishi L200-as érkezése.

Kommentek