A Porsche már nagyban készülődik, hiszen hamarosan eljön a pillanat, amikor leleplezik legjellegzetesebb és egyben az egyik legfontosabb modelljük következő generációját – érkezik ugyanis a vadonatúj 911-es, ami a 992-es kódnéven fog futni. A németek most hivatalosan is bejelentették, hogy a következő hónapban bemutatkozik az újdonság, mi pedig igyekeztünk összeszedni, hogy nagyjából mit tudunk róla eddig.

A formák – ahogyan mindig – ezúttal is evolúciós fejlődésen mennek keresztül, így a jellegzetes profil szinte változatlan marad, ahogyan a kerek első fényszórók is maradnak, megspékelve a négyzetet kirajzoló, négy pontból álló LED-es nappali menetfénnyel. A méretek valószínűleg hajszálnyit nőnek majd, hátul pedig a Panamera és a Cayenne megoldásaihoz hasonló, az autó teljes szélességében végigfutó lámpatesteket köszönthetünk majd. Kémfotók alapján egyébként az első csomagteret takaró fedél az elődöket idézi majd teljesen szögletes formáival.

Marad a jellegzetes profil - a képen a jelenlegi generáció látható

A 992 egyébként az MMB platform továbbfejlesztett változatát használja majd, aminek köszönhetően ledobhat majd magáról néhány kilót az elődhöz képest – főleg a több alumínium és nagy szilárdságú acél használata okán lehet átlagosan 10-15 kilóval könnyebb a 992-es 911. Az utastérben az új Panamera megoldásai köszönhetnek vissza, de természetesen sportosabb formában – így például a műszerfal helyén már digitális megjelenítőket, a középkonzolon pedig szélesvásznú, modern multimédiás rendszert találunk majd. Természetesen modern vezetéstámogató rendszerekből sem lesz hiány: 360 fokos kamera, félig önvezető asszisztensegyüttes és egyéb finomságok is lesznek.

A hírek szerint az alapváltozat, tehát a sima Carrera 390 lóerővel gazdálkodhat majd, amit egy háromliteres, hathengeres, duplaturbós boxermotor biztosít, és 20 lóerővel több, mint az előd esetében. A következő lépcsőfokot jelentő Carrera S azonban már 456 tagú ménest meríthet ugyanabból az erőforrásból, ami 36 lovas előrelépést jelent. A kiváló PDK automata váltóval párosítva már a jelenlegi Carrera S is 4,1 másodperc alatt képes 100-ra katapultálni, ám az új generáció ezen további 4 tizedet javíthat, ezzel bőven beférve a 4 másodperces lélektani határ alá – a végsebesség pedig közel 310 km/h lehet majd.

Sokat várunk, és sokat is kaphatunk - a képen a jelenlegi generáció látható

A Porsche a kifogástalan, hétfokozatú, duplakuplungos PDK automata váltót is leváltja az új generációval együtt, ugyanis érkezik egy továbbra is duplakuplungos felépítésű, de immár nyolcsebességes, egyszerűen csak PDK 2 névre egység, ami nagy valószínűséggel mind menetteljesítmények, mind pedig hatékonyság terén előrelépést jelenti majd – mi biztosak vagyunk benne, hogy nem csalódunk majd a gyáriakban. Maga a váltószerkezet ráadásul kisebb, mint az elődje, és a Porsche ezzel biztosíthatott helyet az érkező hibrid verzió elektromos rendszerének. Később természetesen jön majd egy hétfokozatú manuális váltó is a kínálatba, és összkerékhajtású kivitelek is ugyanúgy lesznek, ahogyan eddig.

A korábbi hírek szerint egyébként a Turbo verzió akár 600 lovas is lehet majd, míg a Turbo S már 640 lóerőt kínálhat majd. Néhány szerencsés újságíró egyébként már kipróbálhatott pár prototípust, és mondanunk sem kell, szinte csak pozitív visszajelzésekkel szolgáltak, ami természetesen senkit nem lep meg. A legtöbb információ erről az eseményről származik, így bár inkább megvárnánk a hivatalos bemutatót, valószínűleg ugyanezekkel a számokkal találkozhatunk majd. Jövő hónapban, a Los Angeles-i Autószalonon azonban végre minden kiderül.

Kommentek