Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy a Hyundai egy olyan technológián dolgozik, amely az autó négy utasa számára négy külön hangzónát biztosítana, így mindenki mást hallgathatna a négykerekűben. A Seat most egy nagyon hasonló rendszeren dolgozik, és bár a technológia részleteibe nem avattak be minket, amennyiben megbízhatóan működik majd, úgy sorozatgyártásban is szeretnék bemutatni.

A Hyundai rendszere olyan zajkioltó hangszórókat használ, amelyek segítségével négy teljesen elkülönülő részre lehet osztani az autót, ugyanakkor míg a hangszórókból érkező hanghullámokat kiszűri a rendszer, addig a beszédhangot elméletileg átengedi, így tudnának kommunikálni a bent ülők. A Seat nem árult el részleteket, de könnyen lehet, hogy a Noveto vállalattal közösen fejlesztett technológia is hasonló elven működik, habár a sajtóanyagban arról beszélnek, hogy a rendszer rögtön a fülhöz irányítja a hangokat, és ezért nem zavarja a többi utast.

A spanyolok is olyan előnyöket emelnek ki, mint a szülők nyugalma, amíg gyermekek kedvenc dalait hallgatja, vagy éppen a kihangosítót használva is priváttá váló telefonbeszélgetések. A Seat egyébként az XPLORA nevű projektjének keretein belül foglalkozik ezzel a technológiával, melynek lényege az ilyen és ehhez hasonló modern, úttörő megoldások támogatása. Kíváncsian várjuk, hogy vajon a Hyundai vagy a Seat valóban beépíti-e majd ezt a rendszert egy sorozatgyártású autóba.

Kommentek