2017. Augusztus 21., Hétfö

Frissitve:09:34:44

Gazdaság

Hatalomgyakorlás – a PSA leállította az Opel nagy SUV-jának fejlesztését

Nyomtatás

A GM sokakat meglepett, mikor eladta az Opelt a PSA-nak: a villámos márka vezetői persze megígérték, hogy továbbra is vérbeli német gyártók maradnak, és megőrzik önállóságukat, ám már akkor érezni lehetett, hogy ezzel inkább csak szépíteni próbálnak. Ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, mint a legutóbbi értesülések, melyek szerint a PSA leállította az Insignia alapjaira épülő nagy SUV fejlesztéseit.

Módosítás dátuma: 2017. augusztus 14. hétfő, 12:25

Sokáig veszteséges lehet az önvezető technológia fejlesztése

Nyomtatás

Abban szinte biztosak lehetünk, hogy az autonóm autózás jelenti a jövőt, noha arra még nagyon sokat kell várnunk, hogy az összes autó képes legyen vezetni önmagát. A fejlesztések mindenesetre villámgyors ütemben zajlanak, de úgy tűnik, hogy az autógyártók számára még jó ideig nem lesz nyereséges ez a technológia. A költségek csökkentése érdekében pedig néhány gyártó úgy gondolja, hogy az egyéni fejlesztések helyett érdemes más cégekkel társulni.

Módosítás dátuma: 2017. augusztus 10. csütörtök, 17:25

Hibrid ide, SKYACTIV oda? – szorosabbra fűzi a viszonyát a Mazda és a Toyota

Nyomtatás

A Mazda és a Toyota már eddig is partneri viszonyban álltak egymással, ám a két japán gyártó úgy döntött, hogy még szorosabbra fűzi ezt a kapcsolatot. Mielőtt bárki is azt hinné, hogy bekebelezésről lenne szó, a két márka teljesen egyenrangú félként száll be az üzletbe, amely elmondásuk szerint minden téren jövedelmező lesz számukra, és nem mellesleg a vásárlók számára is.

Módosítás dátuma: 2017. augusztus 07. hétfő, 19:01

Repülő taxit fejlesztő vállalatba fektetett a Daimler

Nyomtatás

Az autókat helyettesítő repülők, vagy más néven „repülő autók” jövője egyelőre ködbe burkolózik, de egyre több kisebb vagy éppen nagyobb vállalat igyekszik kifejleszteni egy olyan megoldást, ami tovább juthat néhány gyenge prototípusnál, és a jövőben akár el is terjedhet a használata. Úgy látszik, hogy a Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler is lát ebben fantáziát, ugyanis nemrég befektetett a Velocopter nevű cégbe, amely egy repülő taxi kifejlesztésén dolgozik.

Módosítás dátuma: 2017. augusztus 02. szerda, 13:26

Több szuperautót veszünk, mint négy éve

Nyomtatás

Európa a szuperautók egyik legfőbb piaca. Egy főre viszonyítva messze több villámgyors és méregdrága sportautó kel el nálunk, mint Amerikában vagy Kínában. És még mindig van, hova fejlődni: a tavalyi évhez képest például várhatóan 20 százalékkal növekednek a kategória eladásai.

1. oldal / 117