2017. Június 28., Szerda

Frissitve:02:31:32

Mitsubishi ASX bemutató (2010) - Bele a lecsóba

Nyomtatás

Bár ezúttal ügyesebbek voltunk, mint a Mitsubishi, és két héttel a hivatalos bemutató előtt már megírtunk minden érdemleges tudnivalót új modelljükről, azért így is hozott újdonságot az hazai ASX leleplező-ceremónia.

Megtudtuk például, hogy nagy terveket szőnek a modellhez a márka illetékesei, melyre részben okuk is van. Az autóipari válságban ők ugyanis a pozitívabb szcenárió szerint változtak: a hazai értékesítés csupán 38 százalékkal csökkent. Az anyacég bővítési terveit teljesítendő, új modelljük, a crossover ASX már itt is van, hogy az illetékesek szerint a márka portfóliójából rögtön kövér egynegyedes részt hasítson ki magának.

Az újdonság tehát kis túlzással még meg sem érkezett, ám rögtön a paletta legfontosabb modelljévé vált. A cél a középkategória vásárlóinak elhódítása, a jobb variálhatóság, kellemesebb megjelenés és nagyobb praktikum/élmény funkció-betöltés révén. Tehát az ASX a piacvezető Nissan Qashqai vadászterületére tör be, de – mint azt korábbi összehasonlító tesztünk is mutatja – akár a Lancertől is rabolhat el vásárlókat.

És mivel teszi ezt meg? Mindenekelőtt előnyös megjelenésével, melyben fontos szerepe van a márka kötelező kellékévé avanzsált Lancer-orrnak. Az összkép szimpatikus, sőt, a belbecs is - főleg, ha a nagyon jól felszerelt, tehát drágább modellek extra-tengerét nézzük.

Szerencsére a szerényebb verziókkal is volt alkalmunk ismerkedni, ám ez csak a felszereltségekre igaz: a teljesen új fejlesztésű 1,6 literes belépőmotor ugyanis csak jó két hónap múlva érkezik, így a 117 lóerős benzines helyett a meredek, 1,65 millió forintos felárral kínált 150 lóerős – szintén új, saját fejlesztésű – 1,8 literes dízel volt a kiállított autók orrában, amelyhez (a benzineshez képest) eggyel több, vagyis hat (előremeneti) váltófokozat jár.

A tekintélyes szakadékkal rendelkező dízel-benzines árazás mellett további csavar, hogy az Outlander platformjára épülő ASX-et a gyártó nagyon enyhén a Qashqai alá pozícionálja, ám ehhez képest az újdonság nem olcsóbb nagy konkurensénél (az árakról itt vagy az alsó táblázatban tájékozódhatnak).

A remélhetőleg hamarosan érkező teszt keretében majd jól kivesézzük a modellt, amelyről álló helyzetben csak annyit lehet elmondani, hogy jó összeszerelési minőséggel rendelkezik, ám nagytestvére prémium-hangulatú ínyencségeit (például a helyenként bőrrel burkolt műszerfalat) nélkülözi.

A Mitsubishi munkatársai persze már kipróbálták az ASX-et, és leginkább a jól sikerült dízelmotort emelték ki, mellyel 4 liter/100 km-es fogyasztással eljutottak a Balatonig, ami a gyárilag megadott 5,7-5,5 literes adat ismeretében nagyon jó érték. Már alig várjunk, hogy a modellt alávethessük Autó Pult normafogyasztási körünknek…

Ami az ASX jövőjét illeti, a platformközösség miatt valószínű, hogy később különösebb nehézségek nélkül bekerülhet a kínálatba a remek duplakuplungos SST automataváltó, illetve könnyen lehet, hogy a más piacokon jelen lévő, elektronikusan "butított", 116 lóerős 1.8 DI-D is megjelenik nálunk.

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC / ClearTec 1.8 DI-D / ClearTec 1.8 DI-D 4WD ClearTec
Lökettérfogat (cm3) 1590 1798 1798
Csúcsteljesítmény (le) 117 / 6000 150 / 4000 150 / 4000
Csúcsnyomaték (Nm) 154 / 4000 300 / 2000-3000 300 / 2000-3000
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,4 sec 9,7 sec 10,0 sec
Végsebesség (km/h) 183 200 198
Váltófokozatok/típus Kézi, 5-fokozatú Kézi, 6-fokozatú Kézi, 6-fokozatú
Átlagfogyasztás (l/100 km) 6,0 / 5,9 5,7 / 5,5 5,7
CO2-kibocsátás (g/km) 139 / 135 150 / 145 150
Üres tömeg (kg) 1270 / 1290 1450 / 1460 1525
Hosszúság (mm) 4295 4295 4295
Szélesség (mm) 1770 1770 1770
Magasság (mm) 1625 1625 1625
Tengelytáv (mm) 2670 2670 2670
Csomagtartó térfogata (l) 442 442 442
Fordulókör (m) 10, 6 10, 6 10, 6

Mitsubishi ASX Teljesítmény Felszereltség Ár
1.6 MIVEC 117 LE Inform 4.999.000
1.6 MIVEC 117 LE Invite 5.389.000
1.6 MIVEC 117 LE Intense 5.969.000
1.6 MIVEC 117 LE Instyle Navi 6.819.000
1.8 DI-D 150 LE Inform 6.649.000
1.8 DI-D 150 LE Invite 6.999.000
1.8 DI-D 150 LE Intense 7.679.000
1.8 DI-D 150 LE Instyle Navi 8.569.000
1.8 DI-D 4WD 150 LE Invite 7.699.000
1.8 DI-D 4WD 150 LE Intense 8.319.000
1.8 DI-D 4WD 150 LE Instyle Navi  9.199.000

 




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark