Tesztek

A magasra tett mérce – Ford Fiesta ST (2018) teszt

Nyomtatás

Tele tankolva 1200 kilogramm, 200 lóerő, 290 Nm, mechanikusan önzáró differenciálmű, karakteresen üvöltő kipufogó – megérkezett a Ford Fiesta ST új generációja, amely mindennel rendelkezik ahhoz, hogy igazán mókás kisautó legyen. Megelőlegezzük: az is, mellesleg pedig villámgyors. De vajon mindez milyen áldozatot követel?

Módosítás dátuma: 2018. július 16. hétfő, 13:49

Beváltott ígéret – Hyundai i30 N Performance teszt

Nyomtatás

Képzeljük magunk elé az ideális sportkompaktot, majd próbáljunk meg választ adni a következő kérdésekre. Teljesítmény vagy hangulat? Tizedmásodpercek vagy durrogó kipufogó? Végletekig kiélezett precizitás vagy a praktikum és a kényelem szem előtt tartása? Nem egyszerű, ugye? Nyilván az egyik lehetőség nem feltétlenül zárja ki a másikat, az igazság pedig általában középúton található. Sokan próbálkoztak már, ezúttal pedig a Hyundai nem is olyan régen alakult N részlege igyekezett megmutatni, hogy ők hogyan képzelik el az ideális sportkompaktot – nálunk járt az i30 N.

Módosítás dátuma: 2018. július 14. szombat, 05:04

Ha kell egy kis energia – Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic teszt

Nyomtatás

A Honda Jazz már 2001-ben prezentált első generációja óta a helykihasználás, a variálhatóság és a megbízhatóság – ezekből kifolyólag pedig az értéktartás – iskolapéldája. Szinte hihetetlen, hogy a japánok milyen sok helyet képesek kihozni a 4 méter alatti karosszériákból, ráadásul úgy, hogy a biztonsági színvonal sem szenved csorbát, amit kiválóan bizonyít az ötcsillagos törésteszt. A titok nyitja a ‘normál’ kisautóknál kicsit magasabb, egyterű-szerű felépítés, az első ülések alatt elhelyezett benzintank, a remek ötletek sora, valamint az ún. „Magic seats“ hátsó üléskoncepció.

Módosítás dátuma: 2018. július 11. szerda, 16:38

Kicsiben nagyok? – Hyundai Kona vs. Ford EcoSport összehasonlító teszt

Nyomtatás

Miután összehasonlítottuk dízel változatával, már csak egyetlen nagy kihívás várt a frissítéssel alaposan kipofozott Ford EcoSportra: egy összehasonlító teszt a kis crossover/SUV kategória egyik legújabb jövevényével, a Hyundai Konával.

Módosítás dátuma: 2018. július 09. hétfő, 18:32

Ave, upsizing – Renault Scénic és Grand Scénic 1.33 TCe (2018) teszt

Nyomtatás

Rég volt ennyire fontos egy premier: a Renault palettájából elsőként a Scénic modellcsalád kapta meg a Daimlerrel közösen fejlesztett, vadonatúj 1,33 literes turbómotort, amely a francia márka mellett a Mercedes-Benz és a Nissan modellkínálatának egyik gerincét is adja. Ráadásul tesztelni, így mérni is elsőként a karakteres egyterűben nyílt alkalmunk a globális erőforrást, amelyet rögtön két verzióban is megtettünk: 140 lóerővel, rövid karosszériával és kézi váltóval, valamint 163 lóerővel, Grand Scénic formában, hétfokozatú duplakuplungos váltóval.

Módosítás dátuma: 2018. július 06. péntek, 16:01

1. oldal / 219