Különlegességek

Mercedes-Benz AMG menetpróba (2014) - Csillagok háborúja

Nyomtatás

Mercedes-Benz. Egy márka, amelyet mindenki ismer és elismer, még azok között is, akik a konkurens német prémiumgyártók vagy más országok termékei mellett tették le a voksukat. A csillagosok által kínált elegancia és luxus már az autózás kezdete óta referenciaként szolgált az iparban, és nincs ez másként ma sem. Nem is beszélve a németek gyári tuningműhelye, az AMG által elkészített sportváltozatok által nyújtott élményről. Erről pedig a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai pálya aszfaltcsíkjain bizonyosodhattunk meg a Mercedes-Benz Star Experience rendezvénysorozat magyarországi állomásán.

Módosítás dátuma: 2014. június 16. hétfő, 09:29

Porsche Boxster GTS és Cayman GTS teszt - Eufória

Nyomtatás

Tegnapi cikkünkből minden fontos információt megtudhattak a Porsche középmotoros sportautóinak új csúcsmodelljeiről, a Boxster/Cayman GTS párosról, de bizonyára Önök is arra kíváncsiak igazán, hogy miként teljesít a két csodabogár a valóságban. Most pontosan ezt fogom Önöknek elmesélni.

Módosítás dátuma: 2014. június 16. hétfő, 09:24

Porsche Macan Turbo teszt - A fizika határain túl

Nyomtatás

Az elmúlt kicsit több mint 10 évben a Porsche bármibe is belenyúlt, az gyakorlatilag arannyá változott – a stuttgarti sportautógyártó kis híján odáig jutott, hogy bekebelezze a Volkswagent, ami aztán nem jött be a Porsche családnak, de ezt leszámítva sikert-sikerre halmoztak. A Cayenne után a Panamera is kasszasikernek bizonyult, a híres 911-esek mellett pedig a Boxster/Cayman páros szintén rengeteg rajongót és boldog tulajdonost szerzett magának, mégpedig világszerte. Azonban nem kérdés, hogy a Porsche legnagyobb húzására tavaly év végén került sor, amikor is a németek leleplezték legkisebb és legolcsóbb modelljüket, a Macan névre keresztelt közepes méretű szabadidőautót.

Módosítás dátuma: 2014. június 16. hétfő, 09:21

BMW M3 Coupé DKG teszt - Egy dicső korszak utolsó emléke

Nyomtatás

Joggal szomorkodhatnak a benzingőzzel fokozottan fertőzött Hölgyek, férfiak és gyerekek, az idei évben ugyanis egy gyönyörű korszak ért véget a BMW-nél: a többek között fantasztikus motorjairól is híressé vált M sportrészleg valószínűleg végleg elbúcsúzott a legendás, egekig forgó szívómotoroktól, az M GmbH ugyanis a trendeket követve, pontosabban a környezetvédelmi előírásoknak megfelelve turbókra váltott. A sor az X5/X6 M-mel kezdődött, aztán a fantasztikus V10-es helyét V8-as turbók vették át az M5/M6 párosban, nemrégiben pedig véglegessé vált, hogy a negyedik generációs M3-ast váltó M3/M4 is egy biturbós hathengerest kap.

Módosítás dátuma: 2014. január 29. szerda, 08:58

Porsche 911 Carrera RS (1992) és GT3 (1999) menetpróba - Egy őrület gyermekei

Nyomtatás

Történetünk pontosan 40 éve kezdődött. 1973-at írtunk, amikor egy olyan ötlet vált valóra egy maroknyi eltökélt Porsche mérnöknek köszönhetően, amit az igazi autórajongók azóta is áldanak, és szinte imájukba foglalnak: megszületett az első utcai Porsche versenyautó. 911 Carrera RS 2.7 – egy típusnév, melynek hallatán a benzingőzzel fertőzötteket garantáltan kirázza a hideg, a gyűjtők szíve pedig azonnal megdobban. Az első 911-es bemutatását követően úgy 10 évvel, ezzel a modellel egy új sorozat vette kezdetét a Porschénél, ami azóta is nagy tiszteletnek örvend; talán a legnagyobbnak.

Módosítás dátuma: 2014. január 29. szerda, 08:56

Jaguar F-Type 3.0 S/C vs. Porsche 911 Carrera Cabriolet - Gének

Nyomtatás

Gének. Esszenciák, melyek meghatározzák származásunkat és befolyásolják létezésünket. Az autóiparban sincs ez másképp. A 911 már fél évszázada DNS-ként adja a Porsche gerincét. A Jaguar esetében ugyanezt az E-Type-ra mondhatjuk. A nemes vonású brit még ma is hűen demonstrálja a márka legjavát. S most megérkezett az utódnak tekinthető F-Type. Jó dolgunk volt: mindkét modell ellátogatott szerkesztőségünkbe, hogy gigászi küzdelemben összemérjék képességeiket.

Módosítás dátuma: 2013. október 30. szerda, 17:43

Porsche 911 GT3 (2013) menetpróba versenypályán

Nyomtatás

Bár erről tán nem illik egy autós magazin hasábjain nyíltan hangot adni, de vállalom, hogy a száraz objektivitást, s a céges billentyűzetet félretéve szívem elsősorban a Porsche sportautói felé húz. Valószínűleg soha nem fogom tudni megengedni magamnak, hogy valaha is egy ilyen gépjárművet birtokolhassak, de hálás vagyok a sorsnak azért, hogy oly sokszor találkozhattam testközelből a zuffenhauseni márka izgalmas modelljeivel.

Módosítás dátuma: 2013. október 30. szerda, 17:43

Maserati GranTurismo Sport menetpróba - Álmainkban…

Nyomtatás

Sosem feledem azt az álmot... Fiatal koromban, amikor még csak bimbózott bennem az autók iránti rajongás, az egyik éjjel könnyes szemmel ébredtem fel. A világvégéről álmodtam. "Minden elpusztul?" - hívom vissza az azóta emlékké szilárdult álomképet. A pozitív válaszra rögvest rákontrázok: "még a Ferrari 250 GTO is?"

Módosítás dátuma: 2013. augusztus 28. szerda, 12:17

Mazda MX-5 (2013) és Chevrolet Camaro Convertible teszt - Ősi lélekemelők

Nyomtatás

Az élet értékének mércéje az, hogy hányszor lett lelkünk igazán izgatott.” Bár Soichiro Honda örök bölcsességét cége manapság sajnos csak mérsékelten szolgálja ki, szerencsére több olyan modell akad a piacon, melynek használata lelkünket ikarusi magasságokba emeli. Nem kell ehhez luxusprémium, földhözragadtabb összegekért is miénk lehet a vezetés teljes élménye. Például egy Mazda MX-5-tel. Vagy esetleg kétszer ennyi kell? Hát íme, a bal sarokban a Chevrolet Camaro kabrió jelentkezik.

Módosítás dátuma: 2013. július 16. kedd, 13:50

Jaguar XJ vs. BMW 750d vs. Lexus LS 600h

Nyomtatás

A modern előítéletek, mint ezer űzött szellem sulykolják fülünkbe igéiket: a hibrid a jó, mert zöld, a benzines a régimódi gonosz, a dízel meg büdös és hangos. Hát elhoztuk az autóipar jó, rossz és csúf versenyzőit, mégpedig rögtön a királykategóriából, adalékként összkerékhajtással. Eljött a bizonyítás ideje, nálunk mindenki tiszta lappal kezd, s a koncepciók máris egymásnak feszülnek.

Módosítás dátuma: 2014. június 16. hétfő, 09:39

McLaren MP4-12C menetpróba - Túlvilági dimenziók

Nyomtatás

hat kilométer hosszú Slovakiaring célegyenesében a digitális sebességmérő már bőven 260 km/h feletti értéket mutat, az utastér mögött üvöltő 3,8 literes, két turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotor dallamai pedig olyan intenzitással hagyják el a sportkipufogórendszer lapos végződéseit, hogy a nyitott tető ellenére a szélzajból szinte semmit sem érzékelek. A technikás pálya első kanyarja vészesen közeledik felénk, miközben másodpercenként 75 métert hagyunk magunk mögött. Azonban a mellettem ülő osztrák autóversenyzőnek esze ágában nincs levenni a lábát a padlóig nyomott gázpedálról, hiszen neki az a dolga, hogy megmutassa, mire is képes a McLaren friss fejlesztésű szuperautója, az MP4-12C, amely még ezekben a pillanatokban is vészjóslóan fokozza a tempót.

Módosítás dátuma: 2013. június 09. vasárnap, 03:56

3. oldal / 8