Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mondanom sem kell, mindig nagyon örülünk, amikor a Porsche tesztvezetésre invitál bennünket. Minden bizonnyal érthető az öröm, hiszen hiába vezetünk nap mint nap jobbnál jobb autócsodákat, ilyen különlegességekhez bizony ritkán van alkalmunk, főleg hazai körülmények között. A héten pont egy ilyen Porsche menetpróbához volt szerencsénk, ami ráadásul festői környezetben zajlott, hiszen az alcsútdobozi Pannonia Golf & Country-Clubnál sorakoztak fel a kivétel nélkül fantasztikus négykerekűek, arra várva, hogy alaposan próbára tegyük őket. Persze meg is tettük a tőlünk telhetőt.

Ritka, amikor mindenki ennyire vigyorog egy menetpróbán...A környező útvonalak mind-mind gyönyörűek, egyedül az a baj, hogy a hangulatos, csodaszép tájakon átvezető, de igencsak hepehupás utakat nem ezekre a szélvészgyors sportautókra találták ki. Bár a Porschék kivétel nélkül meglepően szépen dolgoztak a rázós utakon, nagyon észnél kellett lenni (főleg, hogy egy kiadós eső után nedves volt az útburkolat), így a klasszikus értelemben vett tesztelés helyett inkább felejthetetlen élményszerzésnek nevezném a rendezvényt. A Porschétól megszokott módon az illetékesek nem húzták a szót hosszú sajtótájékoztatóval: Aradi Géza, a márka hazai márkaigazgatója néhány rövid, ám annál érdekesebb, a márka közeljövőjét érintő gondolat után máris átadta a kulcsokat, jó szórakozást kívánva. Egyedül annyi kérésük volt a rendezőknek, hogy vigyázzunk magunkra és az autókra, jó lenne úgy visszaadni délután a csodajárgányokat, ahogy reggel átvettük őket - örömmel jelentem, ezt sikerült teljesíteni.

Az új Cayenne még nem érkezett meg - galéria

Nagy felelősség volt rajtunk: a 6 kipróbált típus együttes értéke mintegy 300 millió forint volt, és összesen 2820 lóerőt irányíthattunk, vagyis autónként átlagban 470 lóerő volt a fenekünk alatt. Nem mellesleg a Porsche összes jelenleg elérhető modellsorozata rendelkezésünkre állt: a 718, a 911, a Panamera és a Macan. Egyedül a Cayenne hiányzott, de nem véletlenül: a kifutó típus már nem rendelhető és a vadonatúj még nem érkezett meg. Az új Cayenne egyébként szintén garantáltan kasszasiker lesz, szuperül sikerült. És a trendeknek megfelelően 3 (!) konnektoros hibrid is lesz belőle: 4, 6 és 8 hengerrel. Rövidesen pedig érkezik az első teljesen elektromos Porsche is.

A Porsche bejött, jövőre csatlakozik a Bentley isAz eladások szárnyalnak, a Porsche Centrum Budapest 2017-ben is remek évet zár. Ráadásul jövőre számos újdonság érkezik, a habot a tortán pedig a hazai importőr számára a Bentley forgalmazása jelenti 2018-tól, komoly várakozásokkal - a hírt nemrégiben mi is megírtuk, a részleteket ide kattintva olvashatják. De térjünk is vissza a kipróbált autókra, következzen típusonként egy rövid élménybeszámoló, összefoglaló.

718 Boxster S: élményben még mindig nincs párja

(Ár)kategóriájában nincs nála élvezetesebb sportautóA Porsche legelérhetőbb sorozata, a 718-as széria talán az összes közül a legélvezetesebb. Korábban Boxster/Cayman néven futottak a kétüléses, középmotoros sportkocsik, a legutóbbi, nagyon alapos frissítéssel viszont megkapták a legendás 718 típusjelzést is, ami visszaemlékezés a zseniális, 4-hengeres 718-as ősre. És hogy hibátlan legyen a párhuzam, az új 718-asok is négyhengeresek: 2-, és 2,5-literes négyhengeres turbós boxermotorokra cserélte a gyártó a korábbi szívó hathengeres boxereket. A lényeg pedig szerencsére változatlan maradt. Az új 718 Boxster és Cayman maradt, amilyen volt: a világ legjobban vezethető és legélvezetesebb sportautóinak egyiket.

Szívem szerint sosem szállnék ki innen - galériaA közel 8000-es fordulatig forgatható hathengeres motorok imádnivaló üvöltése sajnos a múlté, cserébe viszont a hétköznapokban sokkal komolyabb erőtartalékokkal kényeztetnek minket a turbósok. Főleg a kipróbált S verzió 2,5 literes motorja, ami 350 lóerejével sebességtől, váltófokozattól és fordulatszámtól függetlenül parittyaként gyorsítja a könnyű autót. Tényleg nagyon erős lett, a szűk, hepehupás országutakra még túl soknak is mondanám. Azért hang is van ám (főleg az opcionális sportkipufogóval), csak szokni kell a jellegét. És minden hibátlan: fantasztikus fék, lézerpontos kormánymű, zseniális futómű, ráadásul nem csak kanyarodni, hanem rugózni is tud az autó, még a malomkő méretű 20 colos kerekeken is.

Nini, egy (alap) manuális klíma egy Porschében!A hab a tortán, hogy belül igényes, jól el lehet férni benne, a többi Porschéhez hasonlóan kiváló az új multimédiás rendszer, egyszóval telitalálat. A Boxster S ilyen formában körülbelül 22,5 millió forinttól indul, ami rengeteg pénz, de nem igazán lehet jobbat találni ennyiért. Persze a zseniális PDK automataváltóval és sok-sok egyéb finomsággal (az extralista szinte végtelenül hosszú) könnyen elszállunk árban, de mi ennél az autónál maradnánk a kézi váltónál, az élmény úgy talán még intenzívebb.

911 Carrera 4 GTS Coupé és Carrera GTS Cabriolet: operába, versenypályára

A GTS-sorozat tagjai a legsokoldalúbb 911-esekAmint az aktuális 911 Carrera sorozat megkapta az új fejlesztésű 3-literes, hathengeres turbós boxermotorokat, rengetegen fanyalogtak, visszasírva a korábbi szívómotorokat. Amikor még korábban beszélgettünk erről Aradi Gézával, a Porsche hazai márkaigazgatójával, Aradi Úr igencsak jó és elgondolkodtató választ adott. Pontosan idézni nem tudom, hiszen szóban hangzott el, de a lényegét a következő sorokban összefoglalnám; gondolkodjon el rajta mindenki, aki elsősorban látatlanban, próba nélkül ítélkezett, vagy esetleg ítélkezne:

Két turbót kapott a Carrera - és még jobb lettEddig mindenki a 911 Turbót tartotta etalonnak, gyakorlatilag a modell megjelenése óta. A 911 Turbóban kezdetben egy 3-, majd egy 3,3-literes, feltöltött 6-hengeres boxermotor dolgozott, eleinte 260, majd 300 lóerővel, s a generációk fejlődésével egyre nagyobb teljesítménnyel. Most az új Carrera sorozat gyakorlatilag ezt a receptet követi (mondhatjuk, hogy egy 911 Turbo ‘light’), mégis sokan fanyalognak, persze leginkább látatlanban. Mégis, miért? Mindeddig ódákat zengett mindenki a 911 Turbónak, most pedig a turbós Carrerákat kétségbe vonják? A Porsche mérnökei nem felejtettek el jó turbómotorokat gyártani. És aki kipróbálja az új modelleket, le lesz nyűgözve. Néhány ügyfél például a frissítés előtti 991 Carreráját lecserélte egy új turbósra, hiszen a korán érkező temérdek nyomaték révén a hétköznapok során sokkal jobb lett az autó vezethetősége.

Vidáman forog, nagyon tol és a hangja is jóÉn ehhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy Aradi Úrnak tökéletesen igaza van. Fanyaloghatunk a szívómotorok elvesztése miatt, de higgyék el, az új modell összességében egyértelműen jobb lett. A 3-literes feltöltött szív nagyon-nagyon erős, különösképp a GTS változatokban, ahol nem kevesebb, mint 450 lóerőt (max. nyomatéka 550 Nm) produkál - ez az érték pont a 996 és a 997 Turbo-generáció csúcsteljesítménye között van. A 0-100 km/h-s sprintidő (PDK váltóval és rajtautomatikával) a kivitel függvényében lenyűgöző 3,6 másodperc is lehet, a végsebesség pedig akár 310 km/h feletti. Hihetetlen számok ezek, és az élmény is az. Ráadásul a motornak gyönyörű maradt a hangja, és olyan jó kedvvel forog, akár egy jó szívómotor - a két világ előnyeit ötvözték hát a mérnökök. Le a kalappal előttük! És ne feledjük, hogy hátra két gyermeket is beültethetünk!

Nagyon drága a 911 GTS, de a világ egyik legjobb sportautójaVéleményünk szerint a GTS-sorozat tagjai (továbbra is) a legjobb 911-esek, hiszen mindent tudnak: teljesítményük több, mint untig elég, hétköznapi használhatóságuk pedig szuper. Ráadásul a GTS-szériát kérhetjük hátsó- vagy összkerékhajtással, kézi vagy automata váltóval és mindhárom karosszériaváltozatban (Coupé, Cabriolet, Targa). Az összes imádnivaló, nem tudnék választani. A kipróbált összkerekes Coupé alapára különben mintegy bruttó 44 millió forint, a hátsókerekes Cabriolet pedig legalább 46 milliót kóstál - természetesen extrák nélkül...

Azonnal felismerhető a 911, generációtól függetlenülA mókának ezzel még messze nincs vége, hiszen a zseniális 718 Boxster S, 911 Carrera 4 GTS Coupé és 911 Carrera GTS Cabriolet után még bőven tartogatunk érdekességeket, azonban mára a fenti 1250 lóerővel bőven elég az adrenalinfröccsből és az álomautókból, úgyhogy nagy Porsche menetpróbánk második részében is garantáltan érdemes lesz velünk tartani.

Mára 1250 lóerő jutott, a jövő héten 1570-nel folytatjuk Különben eddig is kivétel nélkül turbómotoros, és persze benzines Porschékkel foglalkoztunk, ám a következő cikkben jöjjenek azok a turbós Porschék, amelyeknek a nevükben is benne van a sokat mondó ‘turbo’ szócska: a 911 Turbo S Coupé, a vadonatúj Panamera Turbo, valamint a teljesítmény csomaggal kiegészített Macan Turbo. A jövő héten 1570 lóerővel érkezik hát a folytatás!

A jövő héten a nevükben is 'turbo' Porschékkel folytatjuk - galéria

Kommentek