A legerősebb 911 – a GT2 RS bemutatkozik

Nyomtatás

A valaha készült leggyorsabb és legerősebb utcai 911 bemutatkozott a Goodwood Festival of Speed-en. Az új Porsche 911 GT2 RS csak nagyon kevesek kiváltsága lesz, azok viszont 700 lóerős teljesítményt és versenyautós menetdinamikát élvezhetnek.

A nagyteljesítményű sportautó szívét egy 700 lóerős biturbó boxermotor adja. A tele tankolva mindössze 1470 kilogrammos, könnyűsúlyú kétüléses álló helyzetből csupán 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A hátsókerékhajtású kupé végsebessége 340 km/h. Motorsportközeli hajtástechnológiájával az új 911 GT2 RS a 3,6 literes motorral szerelt elődjét 80 lóerővel múlja felül, 50 Nm-rel nagyobb, összesen 750 Nm nyomaték mellett.

A motor alapjait a 911 Turbo S 580 lóerős, 3,8 literes erőforrása adja. A teljesítmény növelése érdekében nagyobb turbófeltöltők préselnek még több levegőt a hengerek égésterébe. A kiegészítő hűtésrendszer optimális hűtést biztosít maximális terhelésnél és szélsőségesen magas külső hőmérséklet esetén is, a feltöltőket pedig vízzel hűti. Ennek köszönhetően a töltőlevegő hidegebb és még sűrűbb lesz, amely biztosítja az optimális teljesítmény-leadást extrém körülmények között is. Az új 911 GT2 RS átalakított GT hétsebességes duplakuplungos váltója (PDK) az erőfolyam megszakítása nélkül továbbítja a teljesítményt a hátsó kerekekhez. Az egyedileg fejlesztett, különösen könnyű titán kipufogórendszer hét kilogrammal könnyebb, mint a 911 Turbo rendszere, és minden kétséget kizáróan erőteljes hangaláfestést biztosít.

A 911 GT2 RS nem csak teljesítményét tekintve a legerősebb 911, de futóműrendszerének köszönhetően is a leggyorsabb – ebben állítható versenyfutómű, hátsókerék-kormányzás és egyedi fejlesztésű, különösen nagy teljesítményű abroncs van segítségére. A többi GT sportautóhoz hasonlóan az új csúcsmodell is egyedileg hangolt PSM menetstabilizáló rendszerrel rendelkezik, melynek Sport üzemmódja elősegíti az optimális menetdinamikát versenypályán. Erőteljes légbeömlők és levegőkilépők, valamint impozáns hátsó légterelő hangsúlyozza, hogy a jármű aerodinamikáját tökélyre csiszolták a tervezők.

Nagy, széles kerekek (265/35 ZR 20 elöl és 325/30 ZR 21 hátul) biztosítják a kiváló fékezési és kanyarodási képességeket. A 911 GT2 RS szériában rendelkezik kerámia kompozit fékrendszerrel. Az első légterelők, a kerékjárati ív szellőzői, a Sport Design külső tükrök héja, az oldalsó légbeömlők és a hátsó rész bizonyos részei szénszál erősítésű műanyagból (CFR) készültek számos belső alkatrésszel együtt. A motorháztető szintén karbonból készült, hogy minél könnyebb lehessen a jármű, miközben a széria tető magnéziumból készül.

A teljesítményt mindig lehet fokozni – még a 911 GT2 RS esetében is. Éppen ezért fejlesztették ki a Porsche mérnökei az opcionális Weissach csomagot, amely körülbelül 30 kilogrammnyi tömegcsökkentést segít elő. A csomag még több szénszálas erősítésű műanyagból és titánból készülő alkatrészt tartalmaz. Például a tető és a stabilizátor rudak is karbonból vannak, épp úgy, mint a két tengely vonórúdja. A magnézium kerekek egyszerre csökkentik a teljes és a rugózatlan tömeget, még tovább fokozva a futómű lenyűgöző képességeit.

A 911 GT2 RS utasterét a vörös Alcantara, a fekete bőr és a szénszálas betétek uralják. Széria a teljes, szénszálas kagylóülés és a Porsche központi rendszere, amelyen mérhetjük és kiértékelhetjük a köridőket is.

A Porsche Design közösen dolgozott a Porsche Motorsporttal, hogy kifejlesszék a 911 GT2 RS Chronograph órát az új szupersportautó vásárlói számára. A modell kizárólag a 911 GT2 RS pilótái részére elérhető. A karóra szívét az első Porsche Design által fejlesztett óramű adja, amely három év kemény munkájának gyümölcse. A calibre 01.200 flyback funkcióval, optimalizált terhelésű órahíddal és hivatalos COSC eredetiségi igazolással rendelkezik. A kronográf háza könnyű titánból készült.

A flyback funkciót a motorsport inspirálta és a Porsche óra különleges funkcióját adja. A hagyományos kronográfon a gombokat háromszor kell megnyomni, hogy időintervallumokat mérjünk: az első nyomás megállítja a kronográfot, a második visszaállítja kezdőállásra, majd a harmadik elkezdi az időmérést. A flyback funkcióval rendelkező kronográfon ez a folyamat automatikusan, gyors egymásutánban történhet. A megállítási funkciót és a közben futó időkijelzést egyértelműen elkülöníthető sárga jelzések szemléltetik. Az óra több részlete is a nagyteljesítményű sportautóra emlékeztet. A tungsten felhúzó rotort a 911 GT2 RS felnijei ihlették. A számlap karbonból készült, a kijelzés formája pedig a műszercsoportot és a sebességmérőt idézi.

Ennél azonban sokkal fontosabb az új GT2 valós képessége, amelyre a Nürburgring-Nordschleifén mért köridő enged következtetni. Egyelőre ezzel adós maradt a Porsche (de nem sokáig), és borítékolható, hogy 7 percnél sebesebben tudja le a Zöld Pokol egy körét a modell.

A 700 lóerős modellért nagyjából annyi pénzt kér a Porsche, amennyit szeretne, és ez a hozzávetőlegesen 95 millió forintos alapárat elnézve így is van. A gyári képek alapján arra gondolhatnánk, hogy ezért csak ezt az egyetlen konfigurációt vihetjük haza, de valójában a személyre szabhatóságnak is adott teret a márka. Rögtön 8 merőben különböző külső színárnyalat közül választhatunk, a belső teret pedig kérhetjük teljes bőrözéssel és a vörös helyett szürke részekkel. Kérésre hagyományosabb üléseket is kaphatunk, a többi részlet tekintetében pedig a Porsche Exclusive kimeríthetetlen lehetőségei is rendelkezésre állnak. Fontos adalék a Weissach csomag ára, amiért bő 10 milliót kér a gyártó, és valószínűleg minden vásárló megrendeli majd a különleges karórát is hárommillióért. A rendeléssel nem árt sietni, a limitált kvóta ugyanis gyorsan fogy.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark