Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Vasárnap ismét temérdek ember gyűlt össze az 52. Super Bowl alkalmából, s ahogy az lenni szokott, az amerikai futball döntőjének szüneteiben a reklámok, pontosabban az autós reklámok is szerephez jutottak - ezúttal a szokásosan vicces és megkapó videókkal jelentkezünk.

 

A 2018-as Super Bowl olyanra sikerült, amilyennek egy tökéletes kupadöntőt várnak a rajongók: izgalommal teli. Pink és az amerikai himnusz után nekilendültek a játékosok és tényleg egy remek találkozót hoztak össze. Noha favoritnak az itthon is roppant népszerű és egyben címvédő New England Patriots számított, szinte mindenki tudta, hogy a Philadelphia Eagles sem leírható, még annak ellenére sem, hogy a csere irányító lépett pályára az utóbbi mérkőzésekhez hasonlóan. Vele szemben a legsikeresebb NFL-es QB, azaz Tom Brady állt, azonban a klasszis játékosnak nem sikerült varázsolnia.

Az izgalmakkal és fordulatokkal teli meccsen csak egyetlen alkalommal vezetett a Pats, ám ennek ellenére végig úgy állt a játszma, hogy bármelyik csapat hazaviheti a Vincent Lombardi kupát. Volt kihagyott field gól, trükkös játék és persze a látványos futások sem maradhattak el, azonban a legizgalmasabb és döntő jelentőségű pillanatot egyértelműen a Tom Brady ellen összehozott fumble jelentette - innen már sejteni lehetett, hogy Nick Foles emelheti a magasba a lefújás után a trófeát. Persze voltak feledhető momentumok is, ilyennek mondható a mindig is óriási halftime show, azonban úgy tűnik, Justin Timberlake nem tudott felnőni a feladathoz és mindösszesen egy látványos, ámde értékelhetetlen produkciót hozott össze.

Autós reklámokból személyes kedvencem egyértelműen a Toyota kisfilmje volt, amely az összetartást helyezte fókuszba. A japánok néhány autó nélküli videó mellett egy olyan reklámot hoztak össze, amely a mai Magyarországon sajnálatos módon nem jelenhetne meg egyik médiumban sem: a Toyota az egy csapat jelszóval ültette be pick-upjába a rabbit, a papot, a buddhista szerzetest és a müezzint, akik vidáman hajtanak, hogy együtt szurkolhassanak a focikupa döntőjében – az antirasszista reklámok egyébként is jellemzőek manapság az USA-ban.

Ha japánok és a Toyota, akkor a prémium divízió, azaz a Lexus sem maradhatott ki a reklámáradatból. Ők természetesen az új és lenyűgöző LS-t vitték vászonra, méghozzá a Marvel univerzumból kölcsönzött Fekete Párduccal feltupírozva. Az LS 500 F Sport persze legalább olyan jól mutat a képernyőn, mint a szuperhős.

A KIA sem volt rest, ugyanis a sztárok ez esetben sem maradhattak el. A fókuszban persze az új és izgalmas modell, a Stinger volt - a koraiak büszkeségével Emerson Fittipaldi érkezik meg, az Aerosmith együttes frontembere, Steven Tyler pedig egy vörös példányba ül be. Az énekes rükvercbe vágja a váltót és tolatva lódul neki a körpályán, miközben sebesen kezd visszafelé pörögni az idő kereke - érdemes végignézni a videót, hogy kiderüljön a végkifeljlet.

A testvérmárka, azaz a Hyundai ugyancsak idei újdonságát nyomta be a reklámszünetbe. A reményről szóló könnycseppes videó mellett a Kona is felbukkan, immáron vidámabb körítéssel. Az új crossoverbe a kölykök focimeccsét végigdirigáló bíró pattan be, meglehetősen merész indokkal otthagyva a srácokat: irány a Super Bowl.

Persze egy amerikai sportrendezvényről nem maradhattak a helyi gyártók sem. Elsőként a Jeep következzék, amely összesen három reklámhelyet vásárolt - ők például nem dimenzionálták túl a feladatot, s a Jurassic Park meglátogatásán túl inkább az egyszerűség elvét alkalmazták a figyelem megragadására.

S végül, de nem utolsósorban még egy remek reklám, amely komolyságával vési be magát emlékezetünkbe. A Dodge-ból kiváló márkaként a RAM saját Super Bowl videójához Jr. Dr. Martin Luther King szavait választotta, ezzel igazán emocionális végeredményt összehozva.

Az izgalmas meccs mellé tehát idén is látványos reklámok dukáltak: higgyék el, érdemes végignézni őket!

Kommentek