Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Még március végén számoltunk be róla, hogy az Uber egyik teljesen önvezető prototípusa elgázolt egy nőt Arizonában, aki később belehalt a sérüléseibe. Azóta a hatóságok természetesen gőzerővel vizsgálják az esetet, és bár hivatalos információkat egyelőre nem osztottak meg a nagyközönséggel, néhány kiszivárgott információ szerint egy szoftverhiba okozhatta az esetet.

Maga a baleset egyébként igencsak különös körülmények között történt, hiszen már akkor is megállapították a hatóságok, hogy tulajdonképpen az útra lépő, biciklit toló nő volt a hibás, hiszen egy teljesen beláthatatlan, kormosötét helyen került az autó elé. Ezt pedig az alábbi, felkavaró felvételeket tartalmazó videó is megerősíti, hiszen akárhányszor nézzük újra, egyszerűen semmit nem látni a biciklisből. Mindezek alapján akkor azt mondták, hogy a gázolást egy sofőr sem tudta volna megelőzni, ám mégis felmerült a kérdés, hogy a mindent látó kamera- és radarrendszer miért nem vette észre a gyalogost – holott sötétben is tökéletesen kellett volna érzékelnie.

Figyelem! Felkavaró képeket tartalmazó videó!

A legújabb, kiszivárgott információk szerint a baleset egy szoftverhiba miatt történhetett meg: az autó rendszerei ugyan észrevették a biciklit toló nőt, de valamilyen oknál fogva „álpozitív” jelnek érzékelték, ami olyan esetekben fordul elő, ha az autó úgy ítéli meg, ezen az akadályon át kell haladnia – például egy átlátszó szatyor, vagy valamilyen levegőben szálló papírdarab. Mindez pedig azt jelentheti, hogy bár egy hús-vér sofőr nem tudta volna megakadályozni a balesetet, mégis az Uber autója a hibás.

Arról egyébként egyelőre nincs információ, hogy mindez hogyan fordulhatott elő, de azóta egyébként nem csak az Uber, hanem az összes többi gyártó is felülvizsgálatot indított a saját önvezető prototípusainak tekintetében, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő ilyen esetek. Nem csak magukat a prototípusokat igyekeznek továbbfejleszteni, hanem az autóban ülő „biztonsági sofőröket” is igyekeznek továbbképezni. Mindenesetre alig várjuk már a hatóságok hivatalos álláspontját az ügyben.

Kommentek