Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Várható volt, hogy a Porsche a 911 GT3 RS frissítése után a kizárólag versenypályára szánt 911 GT3 R-t is megújítja, erről pedig számtalan kémfotó is tanúskodott az elmúlt időszakban. A németek most végre lerántották a leplet versenyautójuk legújabb változatáról, ami minden eddiginél gyorsabb lett, ezt pedig nem csak a teljesítmény, hanem a továbbfejlesztett aerodinamikai elemek is biztosítják.

Még tovább élesedett - galériaAz alumínium-acél kompozitból készülő, könnyűfelépítésű konstrukcióval rendelkező 911 GT3 R-en rengeteg karbon elem is található – többek között a motorházfedél, a tető, a kerékjárati ívek, az ajtók és az első illetve hátsó elemek is ebből az anyagból készültek, míg a szélvédők polikarbonátból vannak. Az autó egyébként elképesztően agresszív képet fest, és bár az aerodinamika ezúttal elsőbbséget élvez a megjelenéssel szemben, a mérnökök tökéletesen hangolták össze a kettőt.

Az utastérben is újratervezték a kezelőszerveket. Természetesen a végletekig le van csupaszítva az autó, a legfontosabb gombok pedig mind a kormányon helyezkednek el, hogy a hatpontos övvel ellátott kagylóülésből a pilóta mindent úgy tudjon irányítani, hogy nem veszi le a kezét a volánról. A középkonzolról is rengeteg dolog állítható, és most először a modell történetében, légkondi is elérhető. A pedálok állíthatók, a biztonságról pedig az egyébként is kiemelkedően kemény konstrukció és bukócsövek mellett energiaelnyelő rétegek gondoskodnak pluszban.

Egy igazi álom ide beülni - galériaA motortérben továbbra is egy szívó, négyliteres, hathengeres boxermotor található, ami ezúttal 550 lóerőt továbbít a hátsó kerekek felé, méghozzá egy hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül. A 120 literes üzemanyagtartály mindkét oldalról megtölthető, a fékezésről pedig elöl hatdugattyús, 390 mm-es belső hűtésű tárcsákkal ellátott fékek, hátul pedig négydugattyús, 370 mm-es tárcsákkal megáldott egységek gondoskodnak. Az első kerekek átmérője az elődhöz képest három centimétert nőtt, így 680 mm-es, a felfüggesztést pedig a gyáriak legújabb, kettős keresztlengőkaros megoldására cserélték.

A GT3 R-t egyébként bárki megvásárolhatja, de mielőtt rohannánk a kereskedésbe: a magyar adókkal számított ára több mint 180 millió forint, ami persze egy ilyen szintű versenyautóért nem nagy összeg, de egy kis szórakozásért cserébe már igen komoly ár. Azt tanácsoljuk, hogy aki valóban csak hobbiból járna versenypályára, az válassza inkább a GT3 RS-t, amely amellett, hogy utcán is használható, zárt pályán is több mint jól teljesít, a GT3 R-t pedig hagyjuk meg azoknak, akik komolyan gondolják a versenyzést.

Kommentek