Pályára kihegyezve – itt az Aston Martin Vantage GT3 és GT4

Nyomtatás

Az Aston Martin tavaly ősszel mutatta be a vadonatúj Vantage-t, és ahogyan az várható volt, idén már a versenyváltozatok is harcba szállnak a győzelemért. A Le Mans-i 24 órás viadalon részt vevő GTE verzió mellett az angolok ma bemutatták a GT3 és GT4 változatokat is, melyek a magáncsapatok kedvencei lehetnek majd a jövőben.

A két újdonság közül a mostani versenyhétvégén csak a GT3-as verziót láthatja majd menet közben is a közönség, méghozzá az Aston Martin Racing Le Mans Festival keretein belül. Míg a GT4 a külcsínt tekintve csak néhány agresszívabb aerodinamikai elem és persze a kötelező versenykellékek tekintetében tér el leginkább az utcai változattól, addig a GT3 már első ránézésre is vérbeli versenygép.

Hatalmas szélesítések, lapos felépítés, óriási hátsó szárny és jóval nagyobb légbeömlők: minden, ami a győzelemhez szükséges. Természetesen aerodinamikailag is a csúcson van az autó, az utastérből pedig minden felesleget kidobtak és bukócsövekkel növelték a merevséget és a biztonságot. Az üres tömeg így nagyjából 1245 kg, míg az utcai verzióból érkező, de az Aston Martin Racing által optimalizált négyliteres, V8-as erőforrás nagyjából 535 lóerőt és 700 Nm-es csúcsnyomatékot kínál a pilóta számára.

Mindezt egy Xtrac hatfokozatú szekvenciális váltó és egy Alcon kuplung segítségével juttatja el a hátsó kerekekhez a Vantage GT3, míg a megfelelő menetdinamikáról négy irányban állítható Öhlins gátlók és Alcon fékek gondoskodnak. A GT3 egyébként hivatalosan csak jövő tavasztól indul majd a különböző versenysorozatokban, így a vásárlóknak addig még ki kell húzniuk a mostanra igencsak koros, ám mind a mai napig sikert sikerre halmozó előző generációval – abban egyébként még V12-es motor dolgozik.

A GT4-es verzióról nem osztottak meg ennyire részletes adatokat az angolok, de az erőforrás az esetében is megegyezik az utcai kivitelével, és szintén jövő tavasztól indulhat majd a versenyeken. Az autóversenyzés igencsak drága hobbi, de ha lenne rá pénzünk, egyszer azért biztosan kipróbálnánk magunkat – talán éppen egy Aston Martin Vantage volánja mögött –, addig azonban maradnak a fotók.




Share/Save/Bookmark