Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A múlt héten már megmutattuk Önöknek a Volkswagen vadonatúj versenyautóját, ám akkor még csak néhány információ állt rendelkezésre az I.D. R-ről. Most végre teljes valójában leleplezték a gyáriak az autót, és bár minden apró részletet azért most sem tudhattunk meg a különleges versenygépről, néhány izgalmas adatot azért elárultak a gyáriak.

A fényszóró végül csak matrica lett - galériaA normál I.D., a Buzz, a Crozz és a Vizzion után ismét előkerült a Volkswagennél a mostanra már jól ismert I.D. betűpáros, ám ezúttal egy versenyautóra aggatták rá a gyáriak, amely ráadásul nem csak egy egyszerű tanulmányként mutatkozik majd bejövő héten, ugyanis az autó a legendás Pikes Peak hegyi felfutón is rajthoz áll majd. Mondanunk sem kell, hogy az I.D. R névre keresztelt vadorzó teljesen elektromos, noha a formáit tekintve akár a Le Mans-i csúcskategóriába is.

Az autó egyébként nem csak arra szolgál, hogy növelje a márka, és az I.D. betűpáros presztízsét és ismertségét, hiszen most először találkozik a kifejezetten elektromos modellek számára megalkotott típusjel a Volkswagen sportos modelljein megjelenő R jelzéssel, ami egyben azt is jelentheti, hogy a villanyos jövőben sem kell majd elbúcsúznunk a különböző sportváltozatoktól.

Itt még csak digitálisan csillogott - galéria

Hamarosan valóban száguldani fog - galériaAhogyan az előbb már említettem, az I.D. R első ránézésre akár egy LMP kategóriás prototípus is lehetne, azonban a gyáriaknak nem voltak ilyen nagyratörő álmaik, ráadásul az FIA komoly szabályrendszere bizony nagyban megnehezítette volna a mérnökök dolgát. Éppen ezért eshetett a választás a jóval lazább követelményeket felmutató hegyi felfutóra, amin egyébként a korábbi Le Mans-i győztes, Romain Dumas hajtja majd a látványos négykerekűt.

A bemutató alkalmával a korábbi digitális képektől eltérően nyersen hagyták a karbon karosszériát a gyáriak, így jól látszik, hogy tulajdonképpen az egész autó a könnyű és strapabíró anyagból készül – még az amúgy végletekig lecsupaszított utastérben sem nagyon találni más matériát. A lemezek alatt persze egy teljesen elektromos hajtáslánc bújik meg, és végre azt is elárulták a németek, hogy 680 tagú ménes feszül az autóban, míg a csúcsnyomaték 650 Nm.

Komoly célokat tűztek ki - galériaEz elsőre talán nem tűnik annyira soknak, ugyanakkor az I.D. R kevesebb mint 1,1 tonnát nyom a mérlegen, ami nagyjából 1,6 kg/lóerős tömeg/teljesítményt arányt jelent – mondanunk sem kell, hogy ezzel, illetve a villanyos hajtáslánc azonnal ébredő nyomatékával bizonynagyon komoly képességeket tud felmutatni az autó. Számokban kifejezve ez 2,25 másdoperces 0-100-as sprintet jelent, amivel a Forma-1-es és a Formula E versenygépeket is maga mögé utasítja a Volkswagen újdonsága.

A cél egyébként a legendás Pikes Peak hegyi felfutó elektromos rekordjának megdöntése, ami jelenleg 8 perc 57,118 másodperc – mondanunk sem kell, hogy erre jó eséllyel pályáznak a németek. A motorsportok világában nagyon is jól ismert és elismert megmérettetés egyébként 100 méter híján 20 kilométer hosszú, és 1440 métert emelkedik ezalatt – noha már alapból is 2820 méterről indul. Kíváncsian várjuk, hogy a Volkswagennek sikerül-e véghez vinnie a tervét.

Kommentek