Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Seat almárkája, a Cupra nagy lendülettel készül az első hivatalos fellépésére: a Genfi Autószalonra elhozzák az Atecát, az egyelőre még csak koncepcióként létező Ibizát és az első versenyautójukat is. Itt azonban még nem álltak le, ugyanis most bemutatták az egyszerűen csak e-Racer névre keresztelt tisztán elektromos túraautó tanulmányukat is, amely a Leon alapjaira épül.

Egyelőre csak két fotót és egy bemutató videót osztottak meg velünk a spanyolok, akik kifejezetten büszkék az újdonságra, ugyanis állításuk szerint az e-Racer az első tisztán elektromos túraautó – igaz, egyelőre csak koncepció. Az alapot egyébként a Leon adja, de azért a tervezők így is rengeteg munkát fektettek abba, hogy rögtön felismerhető legyen, ez nem egyátlagos versenyautó. Ez pedig jól sikerült nekik, hiszen az e-Racer nagyon jól mutat, és zárt hűtőrácsával egyértelműen utal elektromos mivoltára is.

hatalmas diffúzor, különleges szárnymegoldás - az e-Racernél azért a megjelenésre is odafigyeltek

A hűtés az e-Racer esetében kevéssé az erőforrásnak kell, és sokkal inkább az olyan alkatrészeknek, mint például a fékek, így a legtöbb légbeömlőnek inkább aerodinamikai jelentősége van – és persze a látványra is bőven adtak a spanyolok. Az utastérről nincs fotónk, de amennyit látni az autó ablakain keresztül, egy tipikus versenyautós környezetre számíthatunk, bukócsövekkel, versenyüléssel és egyszerű, ám informatív kijelzőkkel.

Az igazi izgalmak persze a lemezek alatt találhatóak, ugyanis az e-Racer elektromotorja 408 tagú ménest folyamatosan képes biztosítani, de egy rövid időre akár 680 lóerőt is ki tud préselni magából. Ennél több részletet nem is árultak el nekünk a spanyolok, de már ez is elegendő ahhoz, hogy a rengeteg karbonnal operáló versenyautó felkeltse bennünk a vágyat, hogy sisakot ragadjunk.

A Cupra elektromos elképzelése egyébként nem is földtől elrugaszkodott, hiszen korábban lehetett olvasni olyan pletykákat, hogy a Formula E szervezői betétfutamként egy elektromos túraautó bajnokságot is indítana, amibe tökéletesen illene az e-Racer – persze könnyen lehet, hogy a jövőben az idén újraszervezett, WTCR néven induló túraautó-világbajnokságban is megjelennek majd a villanymotorok. A Cupra standján tehát bőven lesz mit nézni, annak ellenére, hogy csupán az első ilyen megjelenése lesz az „új márkának”.

Kommentek