Versenypályán is bemutatkozik a KODO - íme, a Mazda RT24-P

Nyomtatás

Nem csak a Porsche készült új versenyautóval a Los Angelesi Autószalonra: a Mazda egy kifejezetten izgalmas prototípust mutatott be a standján, mely az RT24-P névre hallgat, és a DPi (Daytona Prototype international) szabályrendszer alapján az IMSA WeatherTech SportsCar Championship mezőnyének Prototype osztályában fog majd versenyezni.

A japánok kifejezetten büszkék az újdonságra, ami nem is csoda, hiszen bár igazi pályaautó lett az RT24-P, az aerodinamikai szempontokat szem előtt tartva mégis sikerült az utcai autók esetében is alkalmazott KODO formanyelvet átültetni a versenygépre. Egy kis fantázia persze kell hozzá, de valóban találkozhatunk néhány közös ponttal, mint például az aprócska hűtőnyílás formája az orrészen, vagy éppen az agresszívra húzott lámpatestek – a jellegzetes bordó fényezésről nem is beszélve.

Az autó alapjait a versenysportban híres Riley Technologies és Multimatic együttműködésében készült Riley Mk. 30 alváz adja, melyet a Mazda csapata fog először tesztelni még ebben a hónapban. A 2-literes, négyhengeres turbós erőforrást az Advanced Engine Research csapatával közösen alkották meg a japánok már korábban, és körülbelül 600 lóerő leadására képes – már idén is ezzel a motorral versenyeztek a gyáriak. A menetteljesítményekről nem esett szó, de bizonyára lenyűgöző képességekkel sikerült felruházni a látványos versenygépet.

Természetesen az RT24-P elnevezés sem véletlen: kibontva az RT24 mozaikszót a Road To 24 összetételt kapjuk, mely megegyezik a Mazda pilótaképző programjának nevével. A P pedig nem meglepő módon a Prototype szót takarja. A japánok jövőre pályára küldik a látványos versenygépet, így hamarosan már élesben is láthatjuk majd, hogy mire képes az autó.




Share/Save/Bookmark