Enyhe ráncfelvarrást kapott a BMW 2-es kabriója, amely éppen tökéletes alkalmat biztosított arra, hogy elkérjük a kulcsait – végtére is a nyitott autózásra lehetetlen nemet mondani. Vagy mégis? Jól hangzó ígéretekből akadt szépen: a 230i személyében az egyik legkedvezőbb élménykabrióval van dolgunk, amely mégsem olcsó, cserében sokat tud. De mennyire is?

Érdekes megfigyelni, hogy egy-egy kategórián belül mennyire más értékrend szerint fejlesztenek a gyártók. Kiváltképp igaz lehet ez a kisautók szegmensére, ahol a divatmodellektől a kisebb kompromisszumokkal akár családi használatra is alkalmas autókig mindenféle típust megtalálhatunk, még ha mindegyikükben van is valami közös. Jó példa lehet erre két tesztautónk, az új Ford Fiesta és a szintén nemrég bemutatkozott Seat Ibiza is – és hogy miért, az tesztünkből kiderül.

Érdekes megfigyelni, hogy egy-egy kategórián belül mennyire más értékrend szerint fejlesztenek a gyártók. Kiváltképp igaz lehet ez a kisautók szegmensére, ahol a divatmodellektől a kisebb kompromisszumokkal akár családi használatra is alkalmas autókig mindenféle típust megtalálhatunk, még ha mindegyikükben van is valami közös. Jó példa lehet erre két tesztautónk, az új Ford Fiesta és a szintén nemrég bemutatkozott Seat Ibiza is – és hogy miért, az tesztünkből kiderül.

A Volkswagen Crafter új generációja erőteljesen nyit a jövő felé: felülre szerelt tolatókamerájával segíti az utánfutóval történő tolatást, ha akadályba ütköznénk, magától lefékez, sőt, bizonyos fokig a kormányzás feladatát is átveszi tőlünk. Az összkerékhajtású, mindennel felszerelt tesztautó persze csak az egyik véglet. De mi a másik?

A BMW 750Ld xDrive modellmegjelölés hallatán már látatlanban is elkezdenek pörögni képzeletünkben a súlyos tízmilliók, különösen akkor, ha még a BMW-nél sokat sejtető ‘Individual’ szócskát is hozzávesszük az egyenlethez. Először is, próbáljuk meg gyorsan értelmezni a bajorok nómenklatúráját. A 7-es szám a gyártó zászlóshajójára, vagyis a 7-es sorozatra, az 50-es szám a motor teljesítményére, az L betű a hosszított, tehát extra luxussal megáldott karosszériára, a ‘d’ betű a gázolajos üzemre, az xDrive jelzés az összkerékhajtásra utal.

Ha a magyar átlagpolgár ölébe pottyanna egy aktatáska 20 millió forinttal, amelyet csakis egy új autóra költhetne el, ennél jobb helyre nehezen fektethetné. A modellfrissítéssel sokat nem változott a BMW 4-es Gran Coupé, de azt csak a jó irányba, ráadásul az alapkoncepcióját jól kiegészítő hajtáslánccal érkezett hozzánk: képes mindenki kedvére tenni.

Az Opel Crossland X a globalizáció mintapéldája: egy német autó a német márkára jellemző formatervvel megáldva, amit francia alapokra építettek francia technológiák és motorok felhasználásával, és amit Spanyolországban, Zaragozában gyártanak. Megérkezett tesztelésre hozzánk az Opel Crossland X, vagyis a villámos gyártó első terméke, amely a franciák hatékony inputjával mutatkozott be. A modell alaposan felkavarja a viszonyokat, erős kettős, sőt hármas küzdelmet hozva.

A Volkswagen konszern kezében lévő márkák kompaktjai nemrég estek át a félidős frissülésen, és bár eddig is igen erős ajánlatnak számítottak a piacon, ezentúl talán még egy fokkal jobb helyzetben vannak. Ezúttal a dinamizmust előtérbe helyező Seat Leon járt szerkesztőségünk garázsában, méghozzá sportos ruhában, de józan motorizáltsággal – nézzük, mire képes a spanyolok ráncfelvarrott újdonsága.

Nem akármilyen csomag járt nálunk: tesztautónk a BMW legjobb motorját egyesíti a bajorok legsokoldalúbb karosszériájával, mindezt pedig a világ egyik legjobb összkerékhajtásával, a világ talán legjobb automataváltójával és a piac legfejlettebb felszereltségével fejeli meg, hogy a töméntelen luxusról ne is beszéljünk. Mindez ráadásul valamilyen szinten a földön maradva, 30 millión innen. A világ legjobb BMW-jével volt dolgunk?

A BMW Group az elmúlt években igencsak rákapcsolt az elektromos és részben elektromos hajtásláncokra illetve modellekre, ami nem meglepő, hiszen a (közel)jövő automobiljait vélhetően ezek a technológiák fogják meghatározni, a bajorok pedig mindig is a leginnovatívabb gyártók közé tartoztak. Viszont érdekes, hogy míg a BMW-nél (legyen szó akár az “i”, akár az “iPerformance” divíziókról) már jó néhány éve piacon vannak a konnektoros/elektromos modellek, addig a teljes egészében a cégcsoporthoz tartozó MINI csak idén rukkolt elő első konnektoros hibridmodelljével, az első tisztán elektromos MINI-re pedig állítólag még 1-2 évet várni kell. Ez különösen annak ismeretében érdekes, hogy egyrészt az első teljesen elektromos BMW, vagyis az i3 hajtásláncát először anno MINI-kben tesztelték, másrészt pedig az elsősorban urbánus környezetbe tervezett MINI-típusok nagyon adják magukat az ‘elektrifikációra’. De végre befutott az első fecske, mi pedig alaposan leteszteltük.

A Renault nem teketóriázott és komplett famíliát tett elérhetővé magas felépítésű modellekből, amely folyamat betetőzése az utolsó tag, azaz a Koleos új generációjának érkezése. Ahogy a Dél-Koreából érkező elődnél, itt is segítséget vett igénybe ehhez a francia márka, ám a Samsung ellentmondásos megoldása helyett jobb helyre nyúltak: korunk legnépszerűbb SUV modelljéhez, a Nissan X-Trailhez. A francia-japán a paletta belépőjét jelentő 1.6 dCi-vel vendégeskedett nálunk. De vajon milyen az új ízvilág?

A kínálat messze leggyengébb, de közel sem legolcsóbb motorjával érkezett hozzánk tesztre az Opel Insignia új generációja. Éppen ideje volt, hiszen így a 260 lóerős benzines és az átmeneti csúcsdízel után megtudhattuk, hogy mi lakozik tíz millión innen, az elérhető cégautós magasságban. Nem csalódtunk.

Minden prémium márkának megvan a maga rajongótábora, és ezek azon túl, hogy piedesztálra emelik saját kedvencüket, nem feledkeznek meg kritizálni az ellenlábasok négykerekűit sem. Az Audit legtöbbször azért szólják meg, mert formanyelvük nem éppen változatos – sokkal inkább evolúciós jellegű. Az márka rajongói azonban tudják, hogy ez mit sem számít, és erre kiváló példa az új A4 is, amely az alap benzinmotorral és józan felszereltséggel érkezett meg szerkesztőségünk garázsába.

A városi minik piaca hazánkban finoman szólva sem virágzik, pedig a gyártók erről a kategóriáról sem feledkeztek el. Erre kiváló példa az új Kia Picanto, melynek jelenlegi csúcsváltozatát Vajda kolléga már korábban próbára tette. Ezúttal azonban egy jóval józanabb kivitelben járt nálunk az apróság, méghozzá a kisebbik, 1-literes, háromhengeres szívómotorral.

Egy Peugeot, ami tulajdonképpen Opel. Avagy egy Opel, ami tulajdonképpen Peugeot. Megérkezett tesztünkre az Opel Crossland X, amely a villámos gyártó első terméke, amely a franciák hatékony inputjával mutatkozott be, a Peugeot 2008 alapjain feléledve. A modell pedig alaposan megkavarja a viszonyokat, erős kettős, sőt hármas küzdelmet hozva.