Volvo V90 D5 vs. Mercedes-Benz E 220 d - A világ legjobb kombijai

Nyomtatás

Ha az újabb jobb, akkor ők most bizton a világ legjobb kombijai. A Mercedes-Benz E-osztály és a Volvo V90 fel is vállalja a címet: luxuskategóriába illő felszereltségekkel és kidolgozással kényeztetnek minket, miközben racionalitáshoz szokott gondolatainknak takarékos, kétliteres dízellekkel szolgáltatnak táptalajt.

Ilyen lehetőség sem adódik kétszer, és mégis. Mintha egymásra lennének hangolódva, a nyáron csupán pár hét különbséggel érkezett szerkesztőségünkhöz a Mercedes-Benz E-osztály új generációja, valamint a vadonatúj Volvo S90. A modern szedánok éppen elkerülték egymást, de végül a sors is úgy alakította, hogy összemérjék erejüket: ezúttal kombi formában, továbbra is kétliteres dízelmotorral tértek vissza, hogy egymásnak feszüljenek.

A Volvo új formavilága még csak most közelít csúcspontjához, az XC90-es premier után a múltidéző, mégis modern formák az S90/V90 párosnak is jól állnak – a kevésbé megosztó hátsó lámpatest pedig egyértelműen a kombi mellett szól. Az E-osztály új generációja viszont szinte utolsónak újult meg a csillagos márka kínálatában, így az S-osztály és a C-osztály elemei keverednek benne, továbbra is stílusos, de már kevésbé meglepő végeredményt hozva.

A két modell szoros konkurense egymásnak, és ezt a centi is igazolja. A lassan 5 méteresre hízó hosszúság,  a 2,94 méteres tengelytáv és az 1475 mm-es magasság is szinte megegyezik mindkét modell esetében. Egyedül a szélességben van különbség, méghozzá 4 centiméter a Volvo javára, amely akármennyire is kis különbségnek tűnik, az erre erősítő vizuális elemekkel együtt valóban szélesebbnek, határozottabb kiállásúnak mutatja a svédek kombiját.

A szedán variánsoknál egyébként csak alig hosszabbak a kombik, a praktikusabb kialakításnak viszont megkérik az árát. A Mercedes 1,18 milliós felára azonban csalóka, mivel plusz felszereltséget is tartalmaz, így nagyjából ugyanaz a differencia adódik, mint a Volvo esetében: 720 ezer forint. Ennek rögtön két hozadéka is van: egyrészt a hatalmasra nyíló hátsó csomagtérajtón elérhető nagy raktér, másrészt pedig az egyenesebben futó tetővonal miatti jobb fejtér. Utastér tekintetében a szedánoknak sem kellett szégyenkezniük, a kombiban pedig négy 1,9 méter magas felnőtt is ráhagyással élvezheti a luxus körülményekkel megspékelt utazást. Ezen a téren mindkét modell hasonlóan teljesít.

A csomagterekre is bátran nyomhatjuk a bőven elegendő plecsnit, a gyári adatok azonban csalókák. A Mercedes 640-es adatával szemben a Volvo alapból 560 literes tere áll, ám centivel alaposan kimértük a tereket, és miközben adódtak kisebb különbségek a szélesség-magasság-hosszúság mátrixban, a vegyes eredmények miatt a végeredmény szinte hajszálra megegyezett. Röviden: mindkét raktér óriási, bővítve pedig a papírforma ellenére szintén hasonló méreteket kapunk, amelyet mindkét gyártó alaposan megtömött praktikumot fokozó részletekkel, és elektromosan fel- és lehúzódó rolóval koronázta. Szép munka!

A belső teret sem illethetjük más szóval, igaz, a két tesztautó konfigurációja gyökeresen ellentétes irányba indult el. Míg a Volvo a hétköznapokban használható luxust helyezte célba a barna-fekete kivitellel, addig a Mercedes-Benz a finom bőrrel szinte mindenhol burkolt, különleges fabetéttel megspékelt csúcsot mutatta meg. Az egyedi designo beltér igazán látványos, de közel kétmillió forintos felára mellett további áldozatot követel: majdnem sírtunk, amikor a sáros-latyakos időben szennyeződött cipőnkkel kénytelenek voltunk megbecsteleníteni a vajszínű szőnyeget.

A különböző opcionális felszereléseket órákig lehetne sorolni – de most rövidebbre fogjuk, ugyanis korábbi tesztjeinkben már részletesen kitértünk erre. Két dologra viszont érdemes hangsúlyt fektetni. Elsőre nehéz kiismerhetősége miatt sokan illeték már rossz szavakkal a Volvo új, Android alapú központi rendszerét, ám néhány nap beletanulást követően (amelyre minden tulajdonos boldogan vállalkozik), valójában legalább olyan intuitívan működtethető az egység, mint a Mercedes-Benz megoldása. Sőt, a csillagos márka újítása, a kormányon elhelyezett érintésérzékeny gomb szerintünk visszalépés: a fix nyomásnál nehezebb vele boldogulni, gyakran előfordul, hogy egy helyet többet ugrunk vele, vagy fordítva. Emellett a szélvédőre vetített kijelző is kissé elmosódott, szellemképes a Volvo pengeéles megoldásához képest.

Ugyanakkor az E-osztályban több luxuskategóriát idéző megoldást találunk, kezdve a látványosabb üvegpaneltől egészen a beépített illatosítóig, de a kidolgozás minőségét tekintve fej-fej mellett van mindkét modell. A Volvo mostanában nagyon sok figyelmet szentel a finom, prémium részleteknek, az igyekezet pedig meg is látszik: a fém, egyben kimart elemek, a gyémántrács szerű szegéllyel rendelkező forgókapcsolók, a természetközeli fabetét és a finom bőrök mind-mind igazolják a modell prémium ambícióját. Az ülések mindkét autóban kényelmesek, de a Mercedes-ben nagyvonalúbban párnázottak, viszont a vezetési segédrendszerek munkájában a Volvo ügyesebben vizsgázott – a már-már önvezetés közeli képességekre gyakrabban számíthatunk a skandináv versenyzőben, ráadásul jórészt az alapfelszereltség részeként.

Eddig bizony mindkét modell fej-fej mellett, a jelenlegi konkurensek fölé magasodva áll – de még nem indultunk el velük. A következő oldalon erre is sor kerül, és egy-egy fejezetben mindkét modell egyértelmű győzelmet arat. Hogy melyikben? Lapozzon, és kiderül!



Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark