184 lóerővel érkezik Európába a frissített Mazda MX-5

Nyomtatás

Korábban már beszámoltunk róla, hogy Japánban erősebb motorral és néhány új funkcióval frissült a Mazda MX-5, és ahogyan arra számíthattunk, most végre Európa számára is bejelentették a módosításokat. Egyelőre hivatalosan csak két fotót osztottak meg velünk, de augusztustól már rendelhetők is lesznek a ráncfelvarrott változatok.

A ráncfelvarrás talán nem a legjobb szó, hiszen a külcsínt tekintve szinte semmi nem változik, leszámítva a sötét színben is megjelenő keréktárcsákat illetve a fekete és a piros mellett újonnan megjelenő, barna színű vászontetőt. Utóbbi ugyan az RF modell esetében nem jelent semmit, de természetesen mindkét verzió megkapja a frissített hajtásláncokat és az új technológiai megoldásokat.

Az 1,5 literes egység teljesítményét tekintve változatlan marad, de – akárcsak a nagyobb, kétliteres egység esetén – a hatékonyság javítása és a csak jövőre életbe lépő, Euro 6d TEMP normák miatt az sem maradt érintetlen. A kétliteres egység azonban nem csak hatékonyabb, de jóval erősebb is lett, hiszen immár 160 helyett 184 lóerővel áll majd a pilóta rendelkezésére, míg a 200 Nm-es csúcsnyomaték helyett immár 205 Nm áll rendelkezésünkre, ez pedig biztosan hatással lesz a gyorsulásra és a végsebességre is. Az egység 6800 helyett immár 7500 1/perces fordulatig képes elpörögni – erre pedig szükség is volt, hiszen a 184 lóerős csúcsteljesítmény 7000-es fordulaton válik elérhetővé. Ami pedig szintén jó hír lehet, hogy a motor hangján is dolgoztak a mérnökök.

Néhány új technológiai megoldás is csatlakozik a kínálathoz, így ezentúl továbbfejlesztett, gyalogosfelismerővel is ellátott városi vészfékrendszer, tolatókamera, éberségfigyelő és táblafelismerő is elérhető lesz. Belül egyébként ugyancsak nem változik az autó, leszámítva persze a központi fordulatszámmérőt, aminek piros zónáját kitolták a gyáriak az új erőforrásnak megfelelően. Habár a most megjelent, európai premierről szóló anyagban nem említi a Mazda, de reméljük, hogy a tengelyirányban állítható kormányoszlop is eljut az öreg kontinensre, hiszen bár csak 3 centis szakaszon lehet variálni a volán beállítását, sokaknak ez is pont elég lenne ahhoz, hogy kényelmesen tudjanak helyet foglalni az autóban – és nem látjuk okát, hogy ezt a funkciót Európába ne hozzák el a japánok.

Hivatalosan egyelőre csak két képet osztottak meg velünk az európai közleményben a gyáriak, azonban jó eséllyel a japán verzió kapcsán előkerült fotók sem hazudnak. Igaz, mivel szinte semmi nem változott az autó megjelenésében, így legfeljebb a fordulatszámmérőről készült kép lehet mérvadó. Ha minden igaz, akkor már nyár végétől rendelhető lesz a frissített MX-5, és valószínűleg az árak tekintetében is lesz némi változás, de reméljük, hogy legfeljebb néhány százalékot drágul az autó. Amint újabb részleteket tudunk meg, természetesen rögtön beszámolunk majd róluk Önöknek.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark