Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Épp, hogy csak lerántotta a Ford a leplet a Focus új generációról, befutottak az első hírek a sportváltozatokról is. Az RS a jelenlegi receptet követve 2,3 literes négyhengeressel és összkerékhajtással érkezik majd a távoli jövőben, viszont az ST-t már jövőre köszönthetjük, méghozzá ugyanennek a turbómotornak a szerényebb változatával.

Könnyebb, merevebb, nyomatékosabbHa az előzetes információk igazak és ha az alapokat nem gyengíti a Ford, akkor a tuningosok álma lehet az ST, ugyanis a 2,3 literes turbómotor (kijavított formájában) lazán megbirkózik 350 lóerővel is. Az ST-ben azonban gyárilag 250 lóerőt tud majd a jelenleg a Focus RS-ben és a Mustang belépő verziójában dolgozó erőforrás, amely szép kövér teljesítmény- és nyomatékplatót feltételez.

Képeinken az ST-Line kivitel szerepel - az ST agresszívebb megjelenést kap

Az alapok mindenesetre nagyon is izgalmasak sportolás szempontjából: az új Focus-generáció akár 90 kilóval könnyebb, miközben 20 százalékkal merevebb. Az ST viszont várhatóan kevésbé lesz radikális átdolgozás, mint a jelenlegi kiadás, így például sokkal jobb rugózásra számíthatunk. Várhatóan később dízel verzióban is elérhető lesz a köztes sportváltozat, mindkét motorizáltság esetében kézi és automata váltóval egyaránt.

Kombi és dízel ST-re is számíthatunk - kézi, illetve automata sebességváltóval egyaránt

Az új Ford Focus ST várhatóan a jövő márciusi Genfi Autószalonon fog bemutatkozni – az RS-re azonban ennél többet várhatunk. A 2020-as premier azonban kétségtelen az új évtized szellemében fogan majd: az előzetes információk szerint egy kb. 40 lóerős 48 V-s hibrid rendszerrel fokoznák a modell tudását a mérnökök.

Kommentek