3,29 milliótól elérhető az új Seat Ibiza - sportverzió sajnos nem lesz belőle

Nyomtatás

A Seat Ibiza kívül-belül teljesen megújult, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy a spanyolok kisautója még soha nem volt ilyen szép és ilyen jó. Az Ibiza jelentősen megnőtt, a formaterv tekintetében a Leon nagytestvérhez igazodott, utas- és csomagtere igazán tágas lett, technikailag pedig szintén nagyot lépett előre az autó. És az Ibiza immár hazánkba is megérkezett: máris rendelhető nálunk a kisautó, amiről részletesen korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.

A Seat különben a napokban bejelentette, hogy az előző generációkkal ellentétben az új Ibizából sajnos nem várható Cupra sportverzió, és bár nagyon adná magát a lépés, hiszen az alapok még sosem voltak ilyen jók, a tüzes kisautók iránti kereslet csökkenése miatt ez gazdasági döntés volt a vállalat részéről - a konszer berkein belül csak az Audi és a Volkswagen kisautójából lesz a jövőben sportverzió.

Ezzel párhuzamosan állítólag háromajtós Ibiza sem várható, az előzőhöz hasonló megfontolásból, de valljuk meg, hogy valóban nagyon kevesen vásároltak háromajtós kiskocsit, hiszen öt ajtóval az összes kisautó sokkal jobban használható. Ez azt jelenti, hogy az Ibiza kínálatának teteje az új 1.5 TSI Evo motorral szerelt 150 lóerős ötajtós FR kivitel lesz (ez még nem elérhető), ami azért az alacsony tömeg miatt véleményünk szerint így is nagyon mókás lesz.

Ennél viszont sokkal fontosabb, hogy az Ibizának megkaptuk a magyarországi belépő árát: a Seat honlapja szerint 3,29 millió forinttól lehet beülni az alapváltozatba, vagyis a kissé vérszegény 1-literes, 75 lóerős 3-hengeres szívómotorral szerelt ötajtósba. Ez az ár teljesen korrektnek számít a mezőnyben, főleg annak tudatában, hogy a 3,3 millió alatti összeg többek között már a klímát is tartalmazza, vagyis igazán csupasz Ibiza nincs. Egy 250 ezer forintos extracsomaggal számos további hasznos tételt is megvásárolhatunk az autóhoz, így 3,5 millióból egy igaz, nem túl erős, de jó Ibizába ülhetünk be.

Az 1-literes motor erősebb, immár turbóval léleegeztetett (95 illetve 115 lóerős) verziói sajnos jóval drágábbak, mintegy 900 ezer forint a 20 lóerő felára, ami szerintünk kicsit irreális. Dízelmotor különben egyelőre nincs, de később további hajtásláncokkal bővül a szerény induló kínálat.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark