2017. Szeptember 22., Péntek

Frissitve:04:03:48

370 lóerővel debütál ma este a BMW M2

Nyomtatás

A BMW legkisebb, kétajtós kupé modelljének gyári sportverziójáról már jó ideje keringenek hírek és pletykák, azonban immáron kiszivárgott, hivatalos információ is rendelkezésre áll a kívánatos újdonsággal kapcsolatban. A már ismert adatok mellett a teljesítmény látott napvilágot a minap, méghozzá egészen leleményes módon. Az egyik híres nemzetközi BMW fórum egy szemfüles tagja operálta ki az M2 szempontjából oly fontos és reprezentatív értéket, méghozzá az alvázszám segítségével, vélhetően a gyári szervizprogramon keresztül - nos, a legkisebb sportmodell erőforrása 370 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes, ami kiváló mókát ígér egy ilyen méretű autóban.

Az M2 gépteteje alatt a bajorok N55 kódnéven ismert háromliteres, soros hathengeresének továbbfejlesztett verziója bújik meg. Az öblös erőforrást természetesen turbó lélegezteti, melynek köszönhetően elérhető a 272 kW-os maximális teljesítmény, ami mellé vélhetően 465, túltöltéssel pedig 500 Nm nyomaték társul. A programba beütött alvázszámból többek között a gyártás dátumát is kimasszírozta a lelkes rajongó: szeptember 18-án gördült le a szalagról a szériagyártás előtti példány, amely Long Beach kék színben pompázik, 19 colos 437 M típusú felniken gördül és hatfokozatú kézi váltóval szerelték.

Emellett ismeretes, hogy számos megoldás érkezik fentről, azaz a még komolyabb és nagyobb M testvérek lemezei alól. Példának okáért a manuális nyomatékváltó mellett a németek hétsebességes duplakuplungos DCT szerkezete is szerepel az opciós listán. Emellett M Driver’s Package néven különleges csomag biztosítja a megszokott 250 km/h-s elektronikus limit 275 km/h-ra történő megemelését. A képességek ismeretében nem lövünk mellé, ha nagyjából 4-4,5 szekundumos 0-100-as sprintről beszélünk az M divízió legújabb jövevénye esetében.

Természetesen már az árazást is érintették a pletykák: az M2 persze mértékadóan kisebb árcédulával bír az M3/M4-hez hasonlítva, hiszen az eddig kiszivárgott információk alapján mintegy 54 ezer eurós indulóárral számolhatunk az autó hazájában, ami 18 ezer eurós, vagyis 5,7 millió forintnyi mínuszt jelentene a nagytestvérekkel összehasonlítva. Nem akarunk jóslásokba bocsátkozni, de mindezen értékekre alapozva Magyarországon hozzávetőlegesen 17 millió forintos induló árral kalkulálhatunk az M2-nél. Ez persze rengeteg pénz, de adott összegért ennyi élményt és a hétköznapokban is ilyen jól használható ’csomagot’ csak kevesek kínálnak.

De ami a legjobb, hogy ma este vége lesz a találgatásoknak, ugyanis a hírek szerint európai idő szerint 18 órakor debütál az M2! Mindenre kiterjedő bemutató cikkünk persze nem fog elmaradni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark